Головна
 
Цей матеріал опубліковано на Корреспондент.net у рамках офіційної партнерської угоди з BBC Україна

Журналісти кримської телекомпанії заявляють про цензуру з боку влади

BBC Україна, 8 червня 2012, 16:33
0
5

Керівництво держтелерадіокомпанії Крим твердить, що зняло з ефіру новини кримськотатарською, бо вони застаріли. Журналісти заявляють про цензуру з боку влади.

Виконувач обов’язків генерального директора державної телерадіокомпанії Крим Валерій Гуменюк у четвер зняв один із випусків щоденної програми Хаберлер (Новини) Творчого об’єднання (ТО) кримськотатарських програм.

Колектив ТО у п'ятницю заявив, що керівництво вдалося до таких дій через те, що у програмі не було згадок про Президента України Віктора Януковича. Натомість, Гуменюк заявив, що випуск новин був застарілим, тому і не вийшов у ефір.

Втручання в роботу...

Журналісти Творчого об'єднання кримськотатарських програм звернулись із колективною скаргою до голови Республіканського комітету АРК з інформації Вадима Волченка, а також до голови профільної комісії кримського парламенту Костянтина Бахарева із проханням розібратися у ситуації та присікти втручання керівництва телерадіокомпанії у професійну діяльність журналістів.

Крім того, старший редактор ТО Шевкет Ганієв звернувся із заявою до прокурора Криму В’ячеслава Павлова, у якій вимагає перевірити факти цензури та порушення свободи слова на ДТРК Крим.

"Працюю на ДТРК 12 років, і жодного разу "темники" не нав’язувались таким зухвалим чином, - сказав ВВС Україна Шевкет Ганієв. - 5 червня до мене підійшов гендиректор та став вимагати щоденно у випусках Хаберлер давати повідомлення про президента України. На питання чи є відповідні накази вищестоящих органів, сказав, що дискутувати не збирається та пригрозив вжити заходи, якщо вимога не буде виконана".

... чи непрофесійність?

Сам Валерій Гуменюк стверджує, що випуск новин не вийшов в ефір через недисциплінованість співробітників ТО.

"Новини, які мали вийти вчора о 13-й годині, це повтор новин, які вийшли позавчора. Працівники ТО вчасно не надали цей випуск до ефіру, а тому відбулась заміна. О 18:15 вони вчасно надали, відповідно новини вийшли та продовжують виходити", - сказав він у коментарі ВВС Україна.

На питання, чи давав він вказівки у кожній програмі розповідати про президента, пан Гуменюк зазначив: "Скажіть, будь ласка, а що президент у нас нічого цікавого не каже у країні? Чи прем’єр-міністр, або голова Ради міністрів Криму?". При цьому він наголосив, що письмово не зобов’язував журналістів робити такі матеріали, а заяви про тиск назвав "вигадками".

Голова профільного комітету Вадим Волченко теж впевнений, на журналістів ТО ніхто не тисне.

"Хіба це не нормально, коли державний телеканал у своїх випусках новин висвітлює діяльність уряду, уряду Автономної республіки Крим та Верховної ради Криму. Інша річ, що немає бути тиску. Але я перевіряв, на редакцію ніхто не тисне", - заявив він ВВС Україна, додавши, що поки не отримував заяви колективу ТО, яку журналісти адресували йому.

"Це дезінформація! Пан Гуменюк демонструє повне незнання технічного процесу видачі в ефір програм повтору. Їх подаємо не ми, а центральна апаратна. Це спроба виправдатися та повісити вину на нас", - відповів на закиди гендиректора Шевкет Ганієв.

У прес-службі прокуратури Криму ВВС Україна повідомили, що вже знають про конфлікт: "Прокурор вживе необхідні заходи для перевірки фактів, викладених журналістами ТО та відреагує на них згідно з чинним законодавством".

Джерело: ВВС Україна

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію.
powered by lun.ua

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ

Корреспондент.net в соцмережах