Кіровоградська газета виграла в Європейському суді справу проти України

30 липня 2010, 08:39
0
8

Європейський суд з прав людини зобов'язав державу Україна виплатити кіровоградській газеті Україна-Центр понад 14 тис. євро, визнавши владу винною в інциденті восьмирічної давнини.

Згідно з рішенням суду у справі Газета Україна-Центр проти України (16695/04), держава зобов'язана компенсувати газеті-заявнику матеріальну шкоду у розмірі 8400 євро, моральну шкоду у розмірі 5000 євро і судові витрати в розмірі 830 євро, повідомляє Інститут медіа права .

Мова йде про конфліктну ситуацію 2002-го року щодо розповсюдження газетою інформації про звинувачення кандидата в мери Кіровограда Володимира Ярошенка в замовленні вбивства журналіста. Звинувачення прозвучало в ході прес-конференції політика, а згодом його розповсюдило інформаційне агентство УНІАН і газета Україна-Центр.

Ярошенко звернувся до суду з позовом про дифамацію проти журналіста, який озвучив обвинувачення, і газети Україна-Центр, яка опублікувала цю заяву услід за УНІАН. Протягом 2002-2003 років українські суди всіх рівнів винесли рішення на користь позивача і присудили стягнути з відповідача компенсацію на суму 50 000 грн.

Той факт, що кандидат у мери Кіровограда був одночасно головою Ради суддів Кіровоградської області, викликав у редакції газети Україна-Центр підстави вважати рішення суду упередженим.

Європейський суд з прав людини, розглянувши справу, одноголосно ухвалив, що мало місце порушення статті 6,1 (право на справедливий суд) Конвенції про захист прав людини і основних свобод. Право на свободу вираження, гарантоване статтею 10 Конвенції, в суді також визнано порушеним. Хоча втручання держави і було засновано на нормах національного законодавства, але таке втручання не було необхідним у демократичному суспільстві. Суд звернув увагу на важливість роботи преси, а також на те, що в цьому випадку газета зберігала нейтральність при досить точному відтворенні заяви журналіста.

Тим часом Вищий адміністративний суд Києва переніс на 5 серпня засідання за позовом телеканалу ТВi до Віктора Януковича про неправомірне призначення на посаду голови СБУ Валерія Хорошковського, оскільки представники відповідача та третьої особи не з'явилися на засідання.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію.
powered by lun.ua

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ

Загрузка...
Loading...

Корреспондент.net в соцмережах