Гельсінська спілка оприлюднила список власників телеканалів в Україні

Корреспондент.net, 24 січня 2006, 13:36
0
942

Українська Гельсінська спілка з прав людини представила перший в України список справжніх власників телеканалів, передає УНІАН.

Українська Гельсінська спілка з прав людини (УГСПЛ) в процесі реалізації проекту Фонду стратегічних справ, що фінансується міжнародним фондом "Відродження", дійшла висновку, що на сьогодні громадськість України позбавлена можливості отримати з офіційних джерел інформацію про засновників телерадіокомпаній.

Такі відомості відмовляються надати громадянам України самі ТРК, органи державної статистики, Національна рада з питань телебачення та радіомовлення, державні реєстратори.

Тому правозахисники вирішили змінити ситуацію і представляють перший в України список справжніх власників телеканалів.

"Ми провели це дослідження не з простої цікавості, громадяни мають право знати власників усіх ЗМІ, щоби забезпечити плюралізм думок та уникнути висвітлення новин під одним кутом зору. Нам відмовили в отриманні цієї суспільно-важливої інформації в усіх органах влади, що свідчить (про) той факт, що органи влади приховують справжніх власників ЗМІ", – зазначив директор програм Української Гельсінської спілки з прав людини Володимир Яворський.

За його словами, відмовляючись надавати інформацію, державні реєстратори прямо порушують ст. 20 закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", який набув чинності 1 липня 2004 року.

"Ми оскаржили в судах усі незаконні відмови в отриманні інформації, проте ми бачимо, що ці суди затягуються на місяці", - додав Яворський.

Він нагадує, що відповідно до рекомендації Комітету міністрів Ради Європи № R(94)13 1994 року, громадськість повинна мати доступ до основної інформації про власників ЗМІ, щоб сформувати думку про те, яку цінність має поширювана ними інформація. Чинне законодавство України гарантує інформування громадськості про засновників лише друкованих засобів масової інформації.

Зважаючи на викладене вище та з метою забезпечення права громадян на інформацію про власників електронних засобів масової інформації напередодні виборів, керуючись ст. 30 закону "Про інформацію", УГСПЛ наводить отримані з різних джерел відомості щодо засновників 10 ТРК:

1) Акціонерне товариство закритого типу "Українська незалежна ТВ - корпорація" (телеканал "Інтер"):

Громадське російське телебачення (Росія),

Українська асоціація економічного співробітництва та розвитку "Діловий світ",

ТОВ "Пегас Телебачення"

2) Телекомпанія у формі товариства з обмеженою відповідальністю "Студія 1+1":

Олександр Роднянський,

"Іноземне підприємство "Інтер Медіа" (резидент України).

3) Товариство з обмеженою відповідальністю Міжнародна комерційна телерадіокомпанія (ICTV):

Підприємство з іноземними інвестиціями "Роял Капітал",

ТОВ "Центральний Московський депозитарій" (Росія),

Дочірнє підприємство "Промідія",

Дочірнє підприємство "Агентство інформаційних технологій",

Не ідентифікована юридична особа з ідентифікаційним кодом 13418356.

4) Закрите акціонерне товариство "Новий канал":

Підприємство з іноземними інвестиціями "ІННОТЕХ",

ЗАТ "НК-ХОЛДІНГ".

5) Закрите акціонерне товариство "Міжнародний медіа центр - СТБ":

ЗАТ "Міжнародний медіа центр",

Компанія „Шачар ентерпрайзес інк." (США),

Корпорація "Інтерньюз нетуорон „k" (США).

6) Закрите акціонерне товариство "Телекомпанія ТЕТ":

Ігор Суркіс,

ТОВ "Інвестпроект",

ТДВ "ОМЕТА private",

Компанія "Suniflеon Holding Limited",

Компанія "Shonest Investments Limited" (дві останні зареєстровані за однією адресою на острові Тортола (Британські Віргінські острови).

7) Товариство з обмеженою відповідальністю "Телерадіокомпанія "Експрес-інформ" - "5 канал":

ЗАТ "Український промислово-інвестиційний концерн",

Дочірнє підприємство "Експресінформ-студія".

8) Підприємство з іноземними інвестиціями у формі товариства з обмеженою відповідальністю "Телерадіокомпанія "НБМ" – "5 канал":

Приватна компанія "Какао енд Шугар Інтернешенал" (Бельгія),

ТОВ "Трансат-Брок"

9) Товариство з обмеженою відповідальністю „Телестудія "Служба інформації" – канал НТН:

ТОВ "Капіталінвест",

Не ідентифікована юридична особа з ідентифікаційним кодом 32727508.

10) Закрите акціонерне товариство "Наше радіо":

Компанія "INTERUKY HOLDINGS LIMITED" (Кіпр),

Андрій Олегович Волков,

Не ідентифікована юридична особа з ідентифікаційним кодом 23512955.

"Ми все ж сподіваємося, що власники ТРК поступово самі вживатимуть заходів, спрямованих на забезпечення прозорості медіа власності, розуміючи суспільну відповідальність цього бізнесу. Ми також звертаємося до них оприлюднити засновників і власників компаній, що виступають засновниками телерадіоорганізацій”, - наголошують в УГСПЛ.

Автори повідомлення зазначають, що нещодавно прийнятий парламентом закон України "Про телебачення і радіомовлення" тільки заплутує ситуацію з власниками телерадіоорганізацій та, додатково, знімає обмеження на участь іноземного капіталу в українських телерадіоорганізаціях.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію.
powered by lun.ua

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ

Загрузка...
Loading...

Корреспондент.net в соцмережах