Кому належать українські телеканали (доповнено)

Корреспондент.net, 31 липня 2006, 13:10
0
155

Згідно звіту, опублікованому асоціацією суспільних правозахисних організацій Український Хельсинський союз, більшість українських телеканалів належить вітчизняним і російським олігархам. Серед них експерти навіть називають губернатора Чукотки, одіозного російського бізнесмена Романа Абрамовича.

Так, відповідно  документу, Абрамович опосередковано є акціонером телеканала "Інтер". У цілому він контролює близько 43% акцій телеканалу. Повідомляє газета "Дело".

Такі цифри випливають з того, що Абрамович володіє 49% акціями російського "Першого каналу", якому, у свою чергу, належить 29% акцій "Інтера". Крім того, Абрамович - власник 41 % акцій найбільшої російської сталеливарної компанії "Євраз Груп", що контролює 71% акцій "Інтера".

При цьому власником 71% акцій "Інтера" привселюдно називає себе партнер Абрамовича - президент  "Євраз Груп" Валерій Хорошковський. Цілком можливо, що вони підписали договір, який дає право Хорошковському стверджувати, що "Інтер" - його канал. "Акціонери "Інтера" не мінялися, але ситуація контролю змінена", - говорить Хорошковський, не пояснюючи деталей угоди.

Заплутана система власників може стати перешкодою під час виходу телеканала на IPO. Про такі плани Хорошковський заявляв ще у вересні минулого року. Тоді він обіцяв зробити "Інтер" більш прозорим, що дозволило б зняти багато питань про справжніх власників. Однак, на думку аналітика інвестиційної компанії Concorde Capital Тома Уорнера, для телеканалу вихід на IPO буде трудомістким процесом.

"У "Інтера" можуть виникнути  проблеми. Раніше акціонери не хотіли розкрити справжню структуру власності каналу. Чому ви впевнені, що вони захочуть зробити це зараз?" - міркує експерт. Крім того, на думку Уорнера, українському телеканалу, великою часткою якого володіють російські структури, вийти на IPO не так просто. "У "Інтері" занадто високий відсоток іноземного капіталу", - зазначає аналітик.

Звіт Українського Хельсинского союзу також підтвердив, що народний депутат Ринат Ахметов  є акціонером ТРК "Україна" через "Систем Кепітал Менеджмент",  якій належить 90% телекомпанії. Остання, у свою чергу, контролює 13,1382% акцій телерадіокомпанії.

А власник корпорації "Інтерпайп" Віктор Пінчук згадується в звіті як опосередкований акціонер тільки одного телеканала з чотирьох йому приналежних - ICTV. Відомо, що він контролює також М1, "Новий" і СТБ.

У звіті не фігурує і ім’я президента Федерації футболу України Григорія Суркіса  , який контролює канали "ТЕТ" і "Тоніс". Серед їхн акціонерів числиться і його брат Ігор.

У прес-службі "Тоніса" Кореспондент.net підтвердили, що у Хельсинского союзу серед власників цього телеканала ім"я Григорія Суркіса відсутнє. У своєму прес-релізі телеканал зазначає, що Суркіс не має жодного відсотка акцій ВАТ "Телеканал "Тоніс".

За матеріалами газети "Дело"

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію.
powered by lun.ua

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ

Загрузка...
Loading...

Корреспондент.net в соцмережах