ГоловнаНаукаВсі новини розділу
 

Російський журнал репресували за публікацію статті, написаної комп'ютером

22 жовтня 2008, 10:31
0
5

Російський Журнал наукових публікацій аспірантів і докторантів, що опублікував у кінці жовтня 2008 року наукову статтю, написану комп'ютерною програмою, виключений зі списку Вищої атестаційної комісії (ВАК).

Стаття, написана комп'ютером, на думку Вищої атестаційної комісії, містила безглуздий текст, унаслідок чого президія ВАК вирішила виключити Журнал наукових публікацій аспірантів і докторантів з Переліку провідних рецензованих наукових журналів і видань, у яких повинні бути опубліковані основні наукові результати дисертацій на здобуття вчених ступенів доктора і кандидата наук. 

Нагадаємо, що в кінці вересня цього року група вчених і журналістів з газети наукового співтовариства Троїцький варіант відправила до Журналу наукових публікацій аспірантів і докторантів статтю неіснуючого вченого Михайла Жукова під назвою Корчувач: алгоритм типової уніфікації точок доступу і надмірності.

Стаття була написана англійською мовою за допомогою комп'ютерного генератора псевдонаукових текстів SCIgen, що був розроблений у Массачусетському технологічному інституті. Потім статтю переклали російською мовою, і після деяких правок журнал опублікував статтю.  

Це, за словами авторів експерименту, свідчить про низьку якість системи наукових публікацій і рецензування. Хоча головний редактор Журналу наукових публікацій аспірантів і докторантів Володимир Іванов пояснив появу статті у виданні помилкою рецензента. 

Подібні експерименти з науковими публікаціями проводяться не вперше. Так, у 1965 році в Доповідях Академії наук СРСР була опублікована псевдонаукова стаття Роберто Ороса де Бартіні.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію.
powered by lun.ua
Loading...

Корреспондент.net в соцмережах