ГоловнаНаукаВсі новини розділу
 

Російський журнал репресований за публікацію статті, написаної комп'ютером

22 жовтня 2008, 10:28
0
7

Російський Журнал наукових публікацій аспірантів і докторантів, що опублікував наприкінці жовтня 2008 року наукову статтю, написану комп'ютерною програмою, виключений зі списку Вищої атестаційної комісії (ВАК).

Стаття, написана комп'ютером,  на думку Вищої атестаційної комісії, містила безглуздий текст, у результаті чого президія ВАК вирішила виключити Журнал наукових публікацій аспірантів і докторантів з Переліку ведучих рецензованих наукових журналів і видань, у яких повинні бути опубліковані основні наукові результати дисертацій щодо змагання вчених ступенів доктора й кандидата наук.

Нагадаємо, що наприкінці  вересня цього року група вчених і журналістів з газети наукового співтовариства Троїцький варіант  відправила в Журнал наукових публікацій аспірантів і докторантів статтю неіснуючого вченого Михайла Жукова під назвою Корчувальник: алгоритм типової уніфікації крапок доступу й надмірності.

Стаття була написана  англійською мовою за допомогою комп'ютерного генератора псевдонаукових текстів SCіgen, що був розроблений у Массачусетському технологічному інституті. Далі статтю переклали на російську мову, і після деяких виправлень журнал опублікував статтю.

Це, за словами авторів експерименту, свідчить про низьку якість системи наукових публікацій і рецензування. Хоча головний редактор Журналу наукових публікацій аспірантів і докторантів Володимир Іванов пояснив появу статті у виданні помилкою рецензента.

Подібні експерименти з науковими публікаціями проводяться не вперше. Так, в 1965 році в Доповідях Академії наук СРСР була опублікована псевдонаукова стаття Роберто Ороса Де Бартіні.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію.
powered by lun.ua

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ

Loading...

Корреспондент.net в соцмережах