ГоловнаУкраїнаВсі новини розділу
 

Телеканали стали більше повідомляти про Ющенка, проте переважно в негативному плані

Корреспондент.net, 12 жовтня 2004, 08:11
0
7

У вересні обсяги висвітлення діяльності кандидатів у Президенти України Віктора Януковича і Віктора Ющенка в центральних ЗМІ практично зрівнялися, однак при цьому центральні телеканали повідомляли про Ющенка в негативному плані майже стільки ж часу, скільки в позитивному про Януковича.

Про це повідомив глава комітету "Рівність можливостей" Олександр Чекмишев за підсумками моніторингу ЗМІ у вересні.

За даними комітету, показовими для вересня також стали публікації відверто рекламних матеріалів без відповідного маркування в регіональній пресі і передрук рекламних матеріалів без відповідних посилань у газеті "2000".

Експерти моніторингу відзначають, що саме коментарі, а не факти почали визначати тональність інформаційних повідомлень про кандидатів у Президенти.

Моніторинг засвідчив, що у вересні як на телебаченні, так і в пресі значно активізувалися маніпуляції, насамперед, пов’язані з отруєнням Віктора Ющенка і невдалою демонстрацією на підтримку Віктора Януковича в Івано-Франківську 24 вересня.

Центральне телебачення продемонструвало чітку тенденцію до перетворення нейтральної тональності окремих повідомлень у "негатив" або "позитив" за допомогою послідовності сюжетів і коментарів ведучих. Отруєння Віктора Ющенка, теракт у Беслані, інцидент з Віктором Януковичем в Івано-Франківську – усі ці теми стали приводом для маніпуляцій на центральному телебаченні.

За підсумками вересня, лідером за обсягом негативної інформації залишається Віктор Ющенко. Так, ТРК "Україна" присвятила йому 96% "негативу", а програма "Подробности" на телеканалі "Інтер" чітко протиставляла позитивній інформації про Віктора Януковича аналогічний обсяг негативної інформації про Віктора Ющенка. Програма "ТСН" на телеканалі "Студія "1+1" порівняно збалансовано висвітлювала політичні події, однак постійно маніпулювала послідовністю сюжетів.

Найбільше негативної інформації про Віктора Януковича подав "5-й канал" (80%). "Новий канал" та ІCTV представляли основних кандидатів і групи кандидатів найбільш збалансовано. Однак пізніше саме на ІCTV у найбільшому обсязі використовувалися маніпуляційні технології при оприлюдненні прес-релізу австрійської клініки "Рудольфінерхауз".

Загальнонаціональна преса, згідно з даними моніторингу, висвітлювала діяльність фаворитів відповідно до своїх симпатій до того або іншого кандидата. Так, газети, наближені до СДПУ(о), а також газета "Сегодня" надавала перевагу Віктору Януковичу, а "Україна молода" – Віктору Ющенку. Усі видання активно коментували хворобу Ющенка. У той же час, інцидент в Івано-Франківську викликав полярну реакцію у видань-симпатиків Віктора Януковича. Якщо газета "Сегодня" дала відверто негативну оцінку цьому, то в "2000" інцидент проігнорували. Разом з тим, це видання активізувало використання маніпуляційних технологій (фотомонтаж, "твердження", "атака оточення", "порівняння"). Комітет "Рівність можливостей" також відзначає, що "2000" двічі за місяць передруковувала без посилань раніше оприлюднені газетою "Сільські вісті" матеріали (зокрема, рекламні). При цьому, "Сільські вісті", які симпатизують лідеру Соцпартії Олександру Морозу, підсилили критику Віктора Ющенка, а "Голос України", навпаки, усе частіше ставав на підтримку лідера "Нашої України".

Регіональне телебачення протягом  вересня надавало однозначну перевагу (70-90% всього ефірного часу) у нейтральній і переважно позитивній тональності Віктору Януковичу. І тільки на заході країни стосовно Віктора Януковича було оприлюднено найбільше (5,5%) негативної інформації. Більшість "негативів" стосувалася Віктора Ющенка, а найбільш активно його критикувало східне телебачення (12% ефірного часу).

Регіональна преса на тлі телевізійників виглядала більш плюралістичною. Безсумнівним лідером тут залишався Віктор Янукович. Однак такої тотальної заангажованості як на телебаченні, у пресі вже не спостерігалося. Так, преса на заході України оприлюднила про Ющенка лише на 5% менше позитивній інформації, ніж про Януковича. А газети на півдні країни – на 2% більше негативної інформації про Ющенка, ніж про Януковича. Основною тенденцією в регіональній пресі стала поява відверто рекламних матеріалів, не маркованих відповідним чином. Прикладом може бути донецька преса, де друкуються досить великі обсяги позитивної інформації про Віктора Ющенка.


Щоденний моніторинг проводився комітетом "Рівність можливостей" і асоціацією "Спільний простір" у 24 регіонах України за вибіркою 93 регіональних телепрограм і 126 газет. У Києві досліджувалися матеріали 12 інформаційних телепрограм і 10 газет.

Підготовлено за матеріалами прес-служби комітету "Рівність можливостей".

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію.
powered by lun.ua

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ

Загрузка...
Loading...

Корреспондент.net в соцмережах