ГоловнаУкраїнаВсі новини розділу
 

Моніторинг: Телеканали використовують приховані маніпулятивні технології

Корреспондент.net, 9 березня 2006, 18:18
0
7

Результати моніторингу українських ЗМІ, проведеного громадською компанією "Свідомий вибір 2006", засвідчили, що симпатії телевізійних каналів за місяць до парламентських виборів стали ще більш виразними, передає Інтерфакс-Україна.

Керівник комітету "Рівність можливостей" Олександр Чекмишев на прес-конференції розповів, що в лютому лідерами ефіру були блок Юлії Тимошенко, Народний союз "Наша Україна" і Партія регіонів.

Моніторинг проводився з 20 до 26 лютого 2006 року за методом контент-аналізу, експертного аналізу змісту телепрограм, а також методом порівняння тексту ведучого, закадрового тексту і "картинки".

Як зазначив Чекмишев, уперше за час моніторингу Президент Віктор Ющенко опосередковано виступив як політик, а не як глава держави, розкритикувавши підписання лідером блоку Юлією Тимошенко в односторонньому порядку угоди про демократичну коаліцію.

Симпатії телеканалів у лютого були прихованими, замаскованими під об’єктивну інформацію. Так, у "Репортері" (Новий канал), критикувалися всі рейтингові партії, крім Соцпартії, і лише опозиційний блок "Не так!" було представлено у нейтральній тональності.

У програмі "Події" (ТРК "Україна") позитивна інформація звучала тільки на адресу Партії регіонів. За словами Чекмишева, програма використовує грубі маніпуляції зразка 2004 року, від яких більшість каналів відмовилася.

Блоки новин програми "Час" ("5-й канал") відрізнялися збалансованістю, зазначив експерт. Досить нейтрально і збалансовано, за його словами, представлені новини в програмах "ТСН" і "ТСН-Підсумки" (канал "Студія 1+1"). При цьому Олександр Чекмишев відзначив позитивне спрямування програм новин на "1+1".

Аналіз програм "Подробиці" і "Подробиці тижня" ("Інтер") протягом  місяця дозволяє сказати про "нестабільність редакційної політики". Так, якщо на початку місяця були присутні іронічні підтексти проти "Нашої України" і на користь Партії регіонів, то потім інформація подавалася об’єктивно, хоча і без "позитиву" стосовно Партії регіонів.

Переважно в нейтральній тональності подавалися новини у "Фактах" і "Фактах тижня" на ІCTV. У деяких сюжетах виразно холодно розповідалося про Партію регіонів - нейтральна інформація подавалася на тлі "негативного" відеоряду".

У програмі "Вчасно. Підсумки" (НТН) обсяги маніпуляцій значно зросли, зазначив Чекмишев. Певна послідовність сюжетів використовується для "потрібного" сприйняття інформації - на підтримку Партії регіонів, сказав він.

Аналіз програми "24 години" (Тоніс) не дозволяє казати про провладну політику каналу, наголосив експерт. Інформація в програмі "Вікна" (СТБ) подається стисло, без оцінних суджень.

Президент асоціації "Спільний простір" Юрій Нестеряк зазначив, що програма "Новини" на Першому національному каналі - найбільш збалансована, у ній відсутні маніпулятивні технології. Емоційно забарвлена інформація звучала з вуст представників різних політичних сил, а не журналістів. Також "Новини" на Першому національному значну частину часу присвятили освіті виборців.

Комітет "Рівність можливостей" та асоціація "Спільний простір" є учасниками громадянської ініціативи "Чисті вибори" і громадської компанії "Усвідомлений вибір". Проводять моніторинг засобів масової інформації з 1994 року.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію.
powered by lun.ua

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ

Загрузка...
Loading...

Корреспондент.net в соцмережах