ГоловнаУкраїнаВсі новини розділу
 

Моніторинг: російські телеканали в Україні використовують маніпулятивні технології

Корреспондент.net, 10 березня 2006, 11:04
0
7

Лідером ефіру на російських телевізійних каналах, які здійснюють мовлення в Україні, у лютому був блок Юлії Тимошенко. Водночас блоку партій "Наша Україна" було присвячено втричі менше інформації, повідомляє Інтерфакс-Україна.

Такими є результати моніторингу російських телеканалів, які можна дивитися в Україні, проведеного комітетом "Рівність можливостей" та асоціацією "Спільний простір", які є учасниками громадянської ініціативи "Чисті вибори" і громадської компанії "Свідомий вибір".

Так, протягом лютого російські канали, хоч і нейтрально подавали інформацію про парламентську кампанію в Україні, усе-таки використовували маніпулятивні технології й оцінні судження.

У програмі "Сегодня" на НТВ-Мир інформація про Україну містила маніпулятивні, оцінні судження і критичні стосовно влади коментарі.

У програмі "Вести" на каналі РТР-Планета використовувалися маніпуляції для підтримки Партії регіонів. За хронометражем ця сама партія - на першому місці, далі йдуть блок "Наша Україна" і Компартія.

Канал ОРТ-Международное в програмі "Время" майже не висвітлював події в Україні. Українська влада зазнала критики в підсумкових новинах "Воскресное время": порівнюючи Україну і Грузію, використовувалися аналогії з персонажами з фільму "Атака клонів" - про президентів двох країн. Про використання маніпулятивних технологій у програмі свідчать сюжети, де спалюють прапор з написом "Наша Україна", топчуть плакат з портретом Юлії Тимошенко. За хронометражем лідером став БЮТ. Утричі менше інформації пролунало про блок "Наша Україна" і Партію регіонів.

У лютому на російських телеканалах головними темами про Україну стали: виступ Віктора Ющенка в парламенті і бійка перед цим, надзвичайна ситуація в Алчевську і перебіг передвиборної кампанії.

Моніторинг проводився з 20 до 26 лютого 2006 року за методом контент-аналізу, експертного аналізу змісту телепрограм, а також методом порівняння тексту ведучого, закадрового тексту і "картинки".

Об’єктом дослідження були російські інформаційні і підсумкові програми, які можна дивитися в Україні: "Сегодня" (НТВ-Мир), "Вести" і "Вести недели" (РТР-Планета), "Время" і "Воскресне время" (ОРТ-Международное).

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію.
powered by lun.ua

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ

Загрузка...
Loading...

Корреспондент.net в соцмережах