bigmir)net  Пошта   Пошук:        
По-русски Українською
 Вхід   Реєстрація

У Сімферополі відбувся масовий мітинг кримських татар

18 травня, 18:47
У Сімферополі відбувся масовий мітинг кримських татар
lenta.ru
Колони кримських татар пройшли,
скандуючи ”Аллах акбар”
У Сімферополі відбувся Всекримський жалобний мітинг з нагоди Дня пам`яті жертв депортації 1944 року.

У жалобній акції, за оцінками журналістів, узяли участь до 10 тисяч осіб. Міліція називає інші цифри – 7,5-8 тис. людей, у Меджлісі кримських татар заявили, що на мітинг зібралося до 30 тис. осіб.

Колони кримських татар, збираючись на мітинг, пройшли центральними вулицями Сімферополя, скандуючи Аллах акбар!. Мітинг проходив під прапорами України і кримськотатарського народу, багато прапорів були з траурними чорними стрічками. Мітингуючі тримали в руках транспаранти з написами: Геноцид продовжується!, Відновити державність кримських татар, Вимагаємо повернути наше майно! і т.д.

Перед присутніми виступили представники Меджлісу, кримського уряду, Представництва Президента України в Криму. У мітингу цього разу не брав участі лідер Меджлісу кримських татар Мустафа Джемільов – наразі він перебуває у Брюсселі, на Асамблеї непрезентованих народів і націй.

Учасники мітингу прийняли резолюцію, в якій заявили, що «катастрофічні наслідки злочинної депортації 18 травня 1944 року і десятиліть насильницького утримання кримськотатарського народу в місцях вигнання не усунено і до сьогодні». «Процес повернення кримськотатарського народу на свою Батьківщину не завершено, наші сім`ї розділені, десятки тисяч кримських татар все ще перебувають проти своєї волі в місцях депортації. Українська держава і країни-члени СНД не тільки самоусунулися від виконання раніше взятих зобов`язань зі сприяння в поверненні на свої землі раніше депортованих кримських татар та їхніх нащадків, але й створюють нові перешкоди на шляху їх повернення, - йдеться в резолюції. - Не може бути ніякого виправдання владі, яка не прийняла за 17 років незалежності України жодного закону, спрямованого на відновлення політичних, економічних, соціальних і культурних прав кримськотатарського народу. Подальше ігнорування керівництвом України і значною частиною українських політиків законних інтересів і прав кримськотатарського народу є прямим викликом, декларованим принципам демократії і справедливості, що повинні бути закладені в основу будівництва незалежної і демократичної України».

У коментарі журналістам перший заступник голови Меджлісу Рефат Чубаров заявив, що «український політикум не в змозі в сьогоднішній ситуації комплексно підходити до вирішення кримськотатарської проблеми». У зв`язку з цим учасники Всекримського жалобного мітингу закликали спеціалізовані інститути Організації Об`єднаних Націй, Ради Європи і Європейського Союзу направити своїх повноважних представників «з метою надання ефективної допомоги в ухваленні Українською державою рішень, спрямованих на повне відновлення прав кримськотатарського народу».

Нагадаємо, у травні 1944 року тодішній керівник СРСР Йосип Сталін підписав підготовлену НКВД ухвалу «Про виселення кримських татар з Кримської АССР до Узбецької РСР». Кримських татар звинуватили у співпраці з фашистами. Виселення кримських татар почалося вранці 18 травня 1944 року і було завершене до вечора 20 травня. За різними даними, від 180 тис. до 190 тис. кримських татар були виселені з території півострова.

Крім кримських татар, з Криму виселили представників інших народів: на початку війни, в 1941 році – кримських німців; у 1944 році - вірмен, болгар і греків.

Масове повернення депортованих почалося в кінці 1980-х – на початку 1990-х років. Важливу роль у юридичному оформленні цього процесу зіграла Декларація Верховної Ради СРСР від 14 листопада 1989 року Про визнання незаконними і злочинними репресивних актів проти народів, що піддалися насильницькому переселенню, і забезпеченню їхніх прав. У 1991 році були прийняті закони Про реабілітацію жертв політичних репресій і Про реабілітацію репресованих народів.

Із 1993 року 18 травня відзначається в Криму як День пам`яті жертв депортації. Зараз населення Криму становить понад 1,9 млн., з них більше 260 тисяч - кримські татари.

За матерiалами УНІАН

Внимание! Внимание! Korrespondent.net вводит новые правила комментирования
Коментувати можут тільки зареєстровані користувачі. Будь ласка, увійдіть або зареєструйтесь
Коментарів (26)
коментарів на сторінці
Kath   (анонім) | 19.05.2008, 21:48
Я абсолютно за те щоб крим був татарським, тобто уряд має мати в собі 90 % татар і 10% всіх решта. Це їхні етнічні землі і вони мають на це абсолютне право.
А кацапів по виганяти звідти @#$%&*Р
татар   (анонім) | 19.05.2008, 16:37
Бий хохлiв!!!! Крим татарам!!!Татарська держава. Ура!!!
Крымчанин   (анонім) | 19.05.2008, 17:51
Ты, уроад черножопыйй, рот закрой. Вас в Крыму 12%, остальные - русские, а потом украинцы. Крым - РОссия, ТАтар- в Татарстан!!!!!!!!!!!
Или всех в Крематорий)))
946008   (анонім) | 19.05.2008, 10:14
Кримська автономія повинна мати не російський, як сьогодні, а татарський характер.
Скіф   (анонім) | 19.05.2008, 15:05
згідний, автономію Криму зробили не татари, його зробили кацапи в надії прибрати потім до своїх рук - миротворці, захист православ*я і інше, але татари вчасно схаменулися, Росія для них більша загроза ніж автономія чи просто область України. Тільки татари на своїй землі не мають ніякого впливу. Так, випадків багато - захоплюють землю, потім її узаконюють, потім продають, потім дальше захоплюють..... але це роблять такіж беї, які і сидять у нас в Верховній Раді - хіба вони так не роблять? татари молодці, що тримаються хочаби разом, чого не скажеш про нас - українців.
орієць-українець   (анонім) | 18.05.2008, 20:51
Чую, вони там в ООН чи куди звертаються. Ну-ну...
Хтось татарам вбив у голову, що вони є господарями Криму. А що за "чуш собачу" несуть ЗМІ - чули?
Наче слов"ян (українців, білорусів та росіян) заселили в Крим тоді, коли виселили татар! Ґеніально! Наче татари зі своїм Ґіреєм чи ким там прийшли в Крим не в 1.400-х чи 1.500-х роках, а жили там вічно.
І як після цього не прагнути закрити їх скопом, оці "ЗМДІ" (тут літера "Д" означає "дез-").
UA   (анонім) | 18.05.2008, 21:49
У України не може бути іншої позиції окрім повної підтримки кримських татар. Якщо колись вони настільки зміцніють, що зможуть зробити повноцінну державу, ми повинні прийняти їх вибір. Україна завжди була моральною і подавала приклад світові...в нас ніколи не було подвійних стандартів і не треба нам цього вчитись в наших російських сусідів. Крим - це єдина батьківщина Кримських татар - в них немає іншої, так само як в нас одна Українська держава..і якщо ми маємо право на державність, то і вони так само...це справедливо...Всі інші державності на теренах Криму є політичними спекуляціями і підтримуються з Москви...тож Крим це або автономія у складі України де розвивається культура Кримських татар і дієконституція України, або Крим - це Кримсько-татарська держава і будь який третій варіант є окупацією...
орієць-українець   (анонім) | 18.05.2008, 23:14
УА: Ще чого! - В українців також єдина Батьківщина - Україна! Разом із Кримом та ще з дечим. Вам розказати про наші етнічні землі та про те, хто на них споконвіку проживає та в яких вони зараз державах знаходяться?
Що ви кажете - в татарів немає іншої батьківшини? А, наприклад, Татарстан. Культурна автономія - так! І вона в "наших" татарів є.
Далі Ви агітуєте прийняти їх вибір, якщо вони додумаються на українській землі створювати Кримсько-татарську державу!
Слухайте, це вже "щось"!
Та ми вибір навіть таких "авторитетів", як сов"єти, не сприйняли!
monster   (анонім) | 18.05.2008, 23:22
+1
к стати по поводу "Кримсько-татарську державу" ... уже проходили..... про "Северодонецкую" потрепались в своё время , а когда конституцию почитали то поняли чем эти заявы грозят....
monster   (анонім) | 18.05.2008, 23:17
какая-то однобокая картина выходит... на самом деле татарам ещё предстоит доказать возможность своего существования в социуме Украины, т.к. пока образ их жизни (ни в коем случае не всех поголовно - но большинства!) абсолютно ассоциальный , самозахваты земли, домов, наркотики (посёлок Исмаил-Бей под евпаторией только этим и живёт),
О КАКОЙ ПОЛНОЦЕННОЙ СТРАНЕ МОЖЕТ ИДТИ РЕЧЬ???? в крыму татар 12% , а украинцев в два раза больше..
"Крим - це єдина батьківщина Кримських татар - в них немає іншої"- почти речь в ООН в 1948 году по поводу Израиля...
Крымчанин   (анонім) | 19.05.2008, 13:32
+100%
Согласен полностью. Кучка татар - ставит на уши весь Крым.
Анархист   (анонім) | 19.05.2008, 08:00
ТО:UA
Ты не UA (не прекрывайся святым ником) а ураод!
Хочеш прогнутся под татар и помочь им с собственной государственностью, так отдай им свой родной край (где интересно живут такие уроады как ты?), а наша родина ни когда не будет масульманским шириатом!
Скіф   (анонім) | 19.05.2008, 14:52
Попрошу уточнити, що значить наша - Україна чи Росія, а то в деяких двобокі поняття "родіни". Кричать - ні татарам автономії, бо це не їхня земля, а от Росії - так вже негайно кляті хохли віддавайте, бо це ісконно "рускіє землі".
гость   (анонім) | 19.05.2008, 10:07
Я вообще что-то не понимаю, наверное. Татары являются гражданами такой страны, как Украина. А значит имеют все права, наравне со всеми украинцами. Им нужно больше прав, чем остальным?

Был раньше часто в Крыму. Ущемлений не видел. Татары учатся в вузах, работают. И их действительно меньше. Чего это вдруг крым считать татарским. Родина - пожалуйста. Это почти что США признать китайским, потому что там некоторые китайцы родились.

Также как и считать Крым русским.
Скіф   (анонім) | 19.05.2008, 14:56
Та це кляті кацапи починають ділити на своїх і чужих, в Росії ділили на чорних і рускіх, результат - війна у Чечні. Татари - це громадяни України, і нема чого тут стравлявати нас з ними, якщо мова іде про незалежність Криму, то татари якраз і є тими, хто повинен цю незалежність отримати. Але вони достатньо розумні - незалежність від України, це автоматична залежність від Росії, і друга Чечня тут гарантована.
Скіф   (анонім) | 19.05.2008, 14:59
Крим - це їхня батьківщина, і нема чого ліпити з кози слона. Про США і китайців ти привів гарний приклад - тільки США це Крим з його татарами, а китайці - це росіяни і українці.
Я проти незалежності Криму, як і проти його автономії взагалі, але давайте говорити правду, Крим - це не історичні землі ні України ні Росії.
гость   (анонім) | 19.05.2008, 16:14
Скифу. Я родился в Херсонской области. И это моя родина. Но не протестую против того, что я не управляю этой областью. Потому что кроме меня там еще много кто родился. Также и в Крыму. Татары - не такой уже и большой процент. Нельзя путать родину, как понятие, и государство.

Украина - это государство. Украинец, татарин - национальность. У татар такие же права, как и у украинцев, как граждан этой страны.
И говорить, что все кроме вас там китайцы, когда татар меньше трехсот тысяч, а население Крыма около 2 миллионов - некорректно.
Скіф   (анонім) | 19.05.2008, 17:36
В США теж індіанців менше ніж самих американців, тим не менше - територія США - це корінні землі індіанців, які до речі, теж утворюють там свої автономії, просто уряд США їх ігнорує.
гость   (анонім) | 19.05.2008, 18:40
"тим не менше - територія США - це корінні землі індіанців" это не по существу. Потому и игнорируют, что это глупость. Есть история - интересная для историков наука. А есть сегодняшняя реальность. Может тысячи лет назад и бегали там племена индейцев - несколько тысяч. Но сейчас они начнут претендовать на земли фермеров или частную собственность? Американцы (не индейцы) по такой логике - полный отстой, у которых не было никакой родины, они в самолетах рождались.

Люди живут сегодняшним днем, а не историей. По вашей логике - надо бы всех депортировать, кроме татар и возродить то, что было сотни лет назад. Никакого основания не вижу. Даже в одном поколении, если я здесь родился, тут моя родина.
гость   (анонім) | 18.05.2008, 22:35
гон. до татар там слов"ян було, як кіт наплакав...
Анархист   (анонім) | 19.05.2008, 07:56
ТО: Ориец-Украинец
Чувак ты ПРАВ полостью!
И прав они в Крыму на сегодня имеют больше других! Творят что хотят, и их ни кто не трогает, Ющ сцука их любит.
Тугай-бей   (анонім) | 18.05.2008, 19:33
Справа в тому, що кримські татри НІКОЛИ повністю не володіли Кримом. Територія ханства була лише на частині півосторова.
Тому про яке "відновлення" йде мова?
Крим - автономія, то хай користуються тим, що є, що дає чинне законодавстово плюс права людини і нацменшин.
гость   (анонім) | 18.05.2008, 20:05
татарам належав весь південь України. Але різним ордам...
гость   (анонім) | 18.05.2008, 20:55
а хто ходив на татар у 16 столітті??__ може росіяни?)
Рет   (анонім) | 18.05.2008, 22:21
ага, туристи переважно
гость   (анонім) | 20.05.2008, 00:12
Помоему времена уже давно прошли:-)
  1USD  4.84     1EUR 7.65

UkrJob - VIP Вакансии

Winner Imports Uktaine LTD
Компанiя "Вiннер Імпортс Україна" - офіційний iмпортер і ...
KP Media
KP Media – самая инновационная медиакомпания в Украине.Начиная с нашего ...
bigmir
bigmir)net - лучший украинский портал, и мы предлагаем лучшим украинским ...
GlobalLogic Ukraine
Ведущая мировая R&D компания по разработке софтверных коробочных продуктов ...