ГоловнаУкраїнаВсі новини розділу
 

Нацрада заборонила ретрансляцію російських телеканалів

6 жовтня 2008, 13:28
0
6

Національна рада з питань телебачення й радіомовлення зобов'язала кабельних операторів припинити ретрансляцію неадаптованих до вітчизняного законодавства телеканалів.

Як пише газета Экономические  известия, з вітчизняного ефіру підуть телеканали ГРТ, РТР, Ren TV і ін.

Газета відзначає, що це спричинить   скорочення вибору програм і банкрутство кабельних компаній, а виграють ті, хто скуповує місцеві кабельні мережі.

Як повідомив Экономическим  известиям голова Нацради з питань телебачення й радіомовлення Віталій Шевченко, 1 березня минуло три роки з того часу, як Нацрада прийняла вимогу до провайдерів дотримуватись норм вітчизняного законодавства при ретрансляції іноземних телеканалів.

"Мова йдеться про багато законів, у тому числі - про рекламу, авторські й суміжні права, моралі та ін. Мова не тільки в дотриманні або недотриманні норми української мови в ефірі", - завірив Шевченко. Він відзначив, що до кожного провайдеру можуть бути свої претензії.

На питання,  чи може залишитися без ліцензії компанія Воля-Кабель, голова Нацради відповів: "Ризикує, як і будь-яка інша. Але за нашою інформацією, Воля- Кабель готовиа виконати негайно всі вимоги вітчизняного законодавства".

За попередніми даними, забравши з мереж іноземні телеканали, вітчизняне ТВ може збільшити свої доходи від реклами в 1,5 рази, що становить десятки мільйонів доларів.

Великі ж інвестори скуплять регіональні мережі , тому що під удар попадають найбільш рейтингові й популярні російські канали, позитивне рішення питання є запорукою рентабельності кабельного бізнесу, пише газета.

Видання зазначає, що перед тим як у четвер прийняти рішення про адаптацію, що вступає в силу від дня опублікування, чиновники ініціювали кілька круглих столів і заявили про готовність дослухатися до побажань гравців ринку. Приміром, у запропонованому проекті подальшого врегулювання проблем галузі Нацрада фактично відмовляється від вимог по конвертації телеканалів у кабельних мережах.

Однак, за словами члена ради директорів Союзу кабельного телебачення України Геннадія Хазана, "термін "конвертація" ніде в законодавстві не прописаний, тому й відмовлятися фактично нема від чого", тому  чиновники так і  не пішли ні на які поступки.

"Керівництво Нацради просто розіграло комедію про те, що воно готово розпочати з кабельщиками конструктивний діалог. Вже наступного дня  чиновники ухвалили рішення щодо примусу операторів кабельного телебачення виключити такі російські канали як ГРТ, РТР, Ren TV і ін. Ми в черговий раз переконуємося, що заяви Нацради про які-небудь дії - це окозамилювання для того, щоб за плечима вирішити свої питання або чиїсь вказівки", - думає Хазан.

Однак, зазначає газета, кабельні оператори не надто бояться чиновників. "Цей орган не виконує судових рішень, тому й оператори не будуть йому підкорятися. Боротьба буде, очевидно, затяжна: Нацрада на когось подаватиме в суд, а тому, що в його рішеннях є багато юридичних протиріч, будь-яка кабельна компанія може подати на чиновників відповідний позов", - вважає колега Хазана Олег Баранов.

Кабельники називають три причини, які могли вплинути на такий радикальний крок чиновників. Перша, політична, лежить на поверхні: і Президент України, і РНБО неодноразово вимагали забезпечити інформаційну безпеку країни, головними порушниками якої, на їхню думку, є головні російські телеканали.

Газета зазначає, що друга причина більше цікава й набагато краще завуальована. Українські загальнонаціональні канали також зацікавлені в усуненні російських конкурентів.

"Півтора місяця тому, коли в Кривому Розі відключили російські канали, рейтинг того ж Інтера зріс у місті в 1,5 рази. Тиск із боку числа великих українських каналів явно відчувається, тому що основу їхньої програмної сітки становлять куплені російські програми, фільми й серіали", - відзначив Баранів.

Виконавши вимоги Нацради, багато східних і південних операторів можуть просто збанкрутувати, інші ж  виявляться на грані рентабельності. Тут проглядається третя можлива причина: у цьому зацікавлені іноземні інвестори, що активно скуповують вітчизняних кабельщиків. Це - американська Sіgma Bleyzer, чеська PFІ й угорська телекомпанія Fіbernet. Відповідно, чим жорсткіші будуть обмеження Нацради, тим дешевше можна буде купити того чи іншого оператора, відзначає видання.

"За моїм даними, найближчим часом  намічалось кілька угод по придбанню іноземцями ще декількох компаній, однак переговорний процес призупинився, тому що інвестори бояться вкладати гроші в нашу країну", - говорить Баранов.

Водночас, протиріччя про доцільність вищевикладених вимог існують і серед керівництва регулятора. Член Нацради Владислав Лясовський повідомив газету, що це не остаточне рішення органа. "Я був одним з ініціаторів позачергового засідання Національної ради з цього питання, що призначене на понеділок", - відзначив він.

Як повідомлялося, чотири російських телеканали: ГРТ міжнародний, РТР Планета, Рен ТВ і ТВ Центр виключені з мережі оповіщення запорізьких операторів кабельного телебачення.

Голова фракції Комуністичної партії у Верховній Раді Петро Симоненко вважає мовну політику Національної ради з питань телебачення й радіомовлення антиконституційною.

За матеріалами УНІАН

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію.
powered by lun.ua

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ

Загрузка...

Корреспондент.net в соцмережах