ГоловнаСвітВсі новини розділу
 

Британський телеканал оприлюднив інтерв’ю з Басаєвим

Корреспондент.net, 4 лютого 2005, 13:20
0
8

Британський телеканал Channel 4 показав ввечері в четвер, 3 лютого, інтерв’ю з одним із лідерів чеченських сепаратистів Шамілем Басаєвим.

Даний матеріал був випущений в ефір одного з найбільших телеканалів Об’єднаного Королівства, попри протест МЗС Росії.

Текст інтерв’ю був відомий ще до виходу передачі в ефір - він був опублікований у газеті Tіmes. У ньому Шаміль Басаєв узяв на себе відповідальність за теракт у Беслані й пообіцяв повторення подібних акцій. Крім того, він заявив, що вважає жителів Росії своїми ворогами. Мова йде не тільки про військових, але і про цивільне населення.

Tіmes стверджує, що інтерв’ю терориста було записано в грудні 2004 року і передано одному з журналістів на Близькому Схід.

"Лідер чеченських бойовиків", як його представили в титрах програми, дав інтерв’ю, сидячи на фоні ісламського напису і тримаючи руку на гранатометі. Перед ним стояв переносної комп’ютер, а сам Басаєв був одягнений у чорну футболку з написом "Антитерор" російською мовою . Відповіді на запитання він також давав російською.

В ефірі Channel 4 також було показано також відеозапис виступу офіційного представника МЗС Росії Олександра Яковенка, який різко засудив трансляцію інтерв’ю Басаєва на британському телеканалі.

"Розглядаємо такого роду акцію як черговий крок з інформаційної підтримки терористів, які діють на Північному Кавказі", - сказав він.

На запитання ведучої програми відповів і керівник представництва РІА "Новости" у Великобританії Світлана Бабаєва. "Надавати ефір терористам, які вбивають дітей, зовсім неприпустимо", - підкреслила вона.

Засуджуємо, але не забороняємо

Міністерство закордонних справ Великобританії заявило, що рішення приватної британської телекомпанії Channel 4 показати інтерв’ю із Шамілем Басаєвим не залежало від думки уряду.

У заяві зовнішньополітичного відомства Великобританії сказано, що уряд Великобританії "абсолютно і беззастережно" засуджує дії Басаєва, і така позиція підтверджена підтримкою його включення до списку контртерористичного комітету ООН.

"Але рішення про показ цього інтерв’ю приймає телекомпанія. Воно [це рішення] не має ніякого стосунку до уряду", - підкреслює МЗС.

"Уряд Об’єднаного Королівства абсолютно і безповоротно засуджує участь Шаміля Басаєва в терористичних діях", - йдеться в повідомленні британського зовнішньополітичного відомства.

"Ми продемонстрували цей осуд, підтримавши включення Басаєва до контртерористичного списку ООН, відповідно до резолюції 1267 Ради Безпеки", - додали в прес-службі МЗС Великобританії.

"Але рішення показати дане інтерв’ю залишається за мовником. Уряд не має до цього стосунку", - підкреслили в британському зовнішньополітичному відомстві.

Channel 4 - незалежна приватна телекомпанія, чия частка глядацької аудиторії в Британії складає близько 12%.

З усією відповідальністю?

Незадовго до трансляції матеріалу свого кореспондента, у якому використовувалися фрагменти інтерв’ю з Басаєвим, керівництво каналу заявило, що покаже інтерв’ю, попри вимоги Кремля.

"Звичайно ж, ми розуміємо, що погляди Шаміля Басаєва в усьому світі будуть сприйняті з відразою, але ми рішуче відкидаємо будь-які твердження про те, що діємо безвідповідально, - зазначено в заяві Channel 4. – В жодному разі не можна стверджувати, що демонстрацію подібного матеріалу можна прирівняти до його виправдання".

"Крім того, у минулому засоби масової інформації, які ведуть мовлення, неодноразово транслювали думки людей, які захищають тероризм, зокрема, і Усами бін Ладена", - додає Channel 4.

"Новини телеканала Channel 4 є надзвичайно відповідальною програмою, і ми розглядали даний матеріал з особливою старанністю і серйозністю, - повідомили раніше в прес-службі телеканалу.

Водночас, запевнили, що "чітко уявляють собі, що за людина Шаміль Басаєв і мають намір показати його в чіткому контексті його дій, пов’язаних з убивством дітей".

МЗС Росії вимагає...

У четвер, 3 лютого, російське посольство в Лондоні звернулося до британської влади з вимогою не транслювати інтерв’ю Басаєва.

У своїй заяві МЗС Росії повідомило, що російська влада "вкрай негативно" сприйняла інформацію про те, що інтерв’ю з Басаєвим буде показано Channel 4.

"Упевнені, що такий безвідповідальний крок з поширення на широку аудиторію поглядів і погроз бандита, який знаходиться в розшуку по лінії Інтерполу і присутній у списку Контртерористичного комітету РБ ООН, йде врозріз із зусиллями міжнародного суспільства з боротьби з тероризмом", - йдеться в заяві, розміщеній на офіційному сайті МЗС.

Між тим, у четвер, 3 лютого, ввечері в інформаційній програмі "Сегодня" російського телеканалу НТВ теж було показано невеличкий фрагмент інтерв’ю Басаєва. У ньому польовий командир каже російською мовою про захоплення зброї в російських військових, сидячи перед камерою в чорній футболці з написом "Антитерор".

На плівці, яку показали на Channel 4, Басаєв одягнений так само.

Відзначимо, що напередодні Генпрокуратура Росії обвинуватила Аслана Масхадова і Шаміля Басаєва в організації захоплення школи в Беслані.

Нагадаємо, що раніше Шаміль Басаєв сам узяв на себе відповідальність за всі згадані вище акції. Однак, Аслан Масхадов стверджував, що "офіційні збройні підрозділи Ічкерії" не мають до них стосунку, а пізніше пообіцяв віддати Басаєва під суд.

Крім того, у минулу середу на сайті сепаратистів "Кавказ-центр" з’явилася інформація про те, що Шаміль Басаєв і Аслан Масхадов в одноосібному порядку оголосили про припинення бойових дій у Чечні і на іншій території Росії до 22 лютого. У повідомленні відзначалося, що перемир’я оголошена "на знак прояву доброї волі".

За матеріалами РІА "Новости", BBCrussian.com, РБК

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію.
powered by lun.ua

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ

Загрузка...
Loading...

Корреспондент.net в соцмережах