ГоловнаСвітВсі новини розділу
 

Російський "Первый канал" обурили дії влади Молдови

Корреспондент.net, 25 листопада 2005, 16:08
0
7

Влада Молдови відібрала ліцензію на ретрансляцію передач російського "Первого канала" в молдавської компанії "Analitic Media Group" і передала її структурі, близькій до керівництва країни. Про це в п’ятницю, 25 листопада, повідомив "Первый канал" у своєму прес-релізі, у якому також висловив обурення цими діями.

"Первый канал" вважає, що позиція голови Координаційної ради з телерадіомовлення (КСТР) Молдови і директора компанії "Media Satelit" у зв’язку з проведенням 18 жовтня конкурсу на третю державну частоту виглядає "не просто непереконливою, але і вводить в оману тих, хто хоче розібратися в цій ситуації".

"У нашому розпорядженні опинилися копії підроблених документів, зокрема факсимільних повідомлень, які поширювали від імені дочірньої компанії "Первого канала" – ЗАТ "Первый канал. Всемирная сеть", – повідомили в російському телеканалі.

"Юридичний департамент і департамент безпеки готові передати ці документи правоохоронним органам Республіки Молдова для встановлення факту підробки і притягнення до відповідальності осіб, котрі скоїли ці правопорушення", – сказано в офіційному повідомленні " Первого канала".

На думку "Первого канала", "згідно з чинними у Республіці Молдова правилам висування частотного ресурсу на конкурс, ці підроблені документи відіграли вирішальну роль в ухваленні КРТР некоректного рішення, і поставили під сумнів не лише репутацію "Первого канала", але й узагалі факт мовлення в республіці".

Крім того, в прес-релізі зазначено, що в розмові гендиректора "Первого канала" Костянтина Ернста з керівництвом Молдови, що відбулася до проведення конкурсу, "було наголошено, що всі документи, які надає компанія "Media Satelit" щодо відносин із ЗАТ "Первый канал. Всемирная сеть", є сфабрикованими".

"Але конкурс було проведено і, видно, деякі чиновники не свідомі того, що їхні некомпетентні дії можуть призвести до серйозних наслідків, оскільки називати "такою, що відповідає законодавству" роз’яснювальну інструкцію про акціонерів – значить ставити під сумнів верховенство закону "Про телебачення і радіо" Республіки Молдова", – сказано в документі.

"Первый канал" також звертає увагу на низку заяв молдавських чиновників, котрі пропонують, щоб "крім ретрансляції російського каналу, компанія "Media Satelit" транслювала і власні передачі, переважно державною мовою й інформаційні", – повідомлено в заяві.

Як зазначено в прес-релізі, такі заяви "видають справжні цілі організаторів".

"Первый канал" упевнений, що такі бажання не збігаються з позицією офіційної влади і народу Республіки Молдова.

Молдова вважає заяву "Первого канала" непорозумінням

У відповідь голова Координаційної ради з телерадіомовлення Молдови Іон Михайло назвав заяви "Первого канала" непорозумінням.

Пан Михайло роз’яснив, що інцидент зовсім не є санкціями проти "Первого канала" як такого – він і далі працює в Молдавії, і на його діяльності зміна партнера не відіб’ється. За словами голови КРТР, колишнього власника права на ретрансляцію сигналу "Первого канала" позбавили ліцензії ще 18 жовтня через порушення ліцензійних норм, зафіксованих у молдавському законодавстві, а саме через зміну складу акціонерів у "Analitic Media Group".

"Це призвело до автоматичної втрати права на трансляцію "Первого канала"", – сказав Іон Михайло.

За словами голови КРТР, ініціатором розриву відносин із "Analitic Media Group" був саме "Первый канал" – на адресу ради від керівництва "Первого канала" надійшов лист про намір передати права на трансляцію компанії "Media Satelit" і розірвати контракт із попереднім власником прав. Це і стало основою відкликання ліцензії.

У "Analitic Media Group" ситуацію пояснюють інакше. Гендиректор компанії Анатолій Голя сказав, що листи й інші документи, що їх надала КРТР нібито від імені "Первого канала", – фальшивка.

Не витримує критики, за словами гендиректора, і аргумент про зміну складу акціонерів. "У законі не прописано, що це є порушенням. Тому ми подали до суду відразу дві позовні заяви: в одній оскаржимо відкликання ліцензії, в другій – позбавлення нас частоти", – каже він.

Тим часом частота, на якій мовить  "Первый канал", покриває сигналом понад 90% території Молдови. За охопленням із ним може зрівнятися лише національне молдавське телебачення, яке контролює чинна влада. Компанія "Analitic Media Group" – єдина в країні медійна структура, непідконтрольна владі.

Вона належить Кирилові Лучинському, синові колишнього президента Молдови Петра Лучинського. Компанією "Media Satelit", навпаки, керують люди з близького оточення президента Вороніна. Відповідно, з переданням ліцензії впливовий телеканал став цілком підконтрольним владі. Таким чином керівництво Молдови зможе нейтралізувати важливий ресурс впливу Москви в себе в країні, вважають російські аналітики.

За матеріалами РІА "Новости", "Інтерфакс", NEWSru.com

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію.
powered by lun.ua

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ

Загрузка...
Loading...

Корреспондент.net в соцмережах