ГоловнаСвітВсі новини розділу
 

Правозахисники позиваються з провідними телеканалами РФ

Корреспондент.net, 31 січня 2006, 15:37
0
8

Голова Московської Гельсінської групи Людмила Алексєєва подає до арбітражного суду позов про захист ділової репутації правозахисної організації до трьох провідних телеканалів країни – "Первого канала", "России" та НТВ. Про це у вівторок, 31 січня, пише російська газета "КоммерсантЪ".

Приводом для позову став показаний в ефірі телеканалу "Росія" 22 січня 2006 року фільм Аркадія Мамонтова "Шпигуни", у якому повідомляли, що російські правозахисники отримували гроші від агентів британської розвідки, а також трактування скандалу на інших каналах.

Людмила Алексєєва повідомила виданню, що позов уже практично складено. Вона наголосила, що має намір захищати в суді не лише свою ділову репутацію, але й "усі неурядові організації, на які тисне влада". Представляти в суді інтереси Московської Гельсінської групи, за словами Алексєєвої, погодилися кілька відомих адвокатів.

Назвати їхні імена відома правозахисниця відмовилася з етичних міркувань.

Крім провідних російських телеканалів, повідомила Алексєєва "Комерсанту", відповідати за позовом буде і голова комітету Держдуми з безпеки Володимир Васильєв, котрий, за її словами "дозволив собі заявити, що нас фінансують західні розвідки".

Представники телеканалів прокоментувати рішення Алексєєвої позиватися з ними, за даними видання, у понеділок увечері відмовилися.

Британія все заперечує

Тим часом, посол Великобританії в Москві Ентоні Брентон спростував звинувачення Кремля в протиправній поведінці британського посольства у взаємодії з неурядовими організаціями. Про це сказано в листі, який він послав низці таких організацій, пише у вівторок, 31 січня, газета "Financial Times".

"Я пишу цей лист, щоб запевнити всіх наших нинішніх і колишніх отримувачів грантів у тому, що наша підтримка неурядових організацій у Росії не пов’язана з чим-небудь незаконним, ані з якими-небудь порушеннями", – сказано в заяві дипломата.

Крім того, Брентон пообіцяв, що уряд Великобританії й надалі надаватиме підтримку російським благодійним і правозахисним організаціям. Як зазначає видання, лист британського посла на нинішній день є "найпомітнішим відгуком" британської сторони на звинувачення, висунуті ФСБ на адресу неурядових організацій (і, зокрема, на адресу Московської Гельсінської групи), що їх нібито фінансують лондонські розвідувальні служби.

На думку британського посла, "припущення про те, що підтримка НПО з боку британського уряду не є чесною і відкритою, цілком хибні", оскільки звіти про фінансування проектів НПО публікують на сайтах посольства і міністерства закордонних справ Великобританії.

Шпигунський скандал

Минулого тижня ФСБ Росії заявила про викриття чотирьох британських розвідників, котрі працювали під прикриттям посольства Великобританії в Москві й були причетні до фінансування низки неурядових організацій у РФ. У числі НПО, що отримували гроші від співробітників британської розвідки, було названо і Московську Гельсінську групу.

Інформацію, що пролунала у фільмі, потім повторили у своїх новиннєвих випусках НТВ і "Первый канал".

Звинувачення в шпигунстві розглядають у Москві як обґрунтування для нового закону, який Путін підписав на початку цього місяця; цей закон накладає жорсткі обмеження на діяльність російських неурядових організацій та на їхні можливості отримувати фінансування з-за кордону, кажуть оглядачі.

У Росії нещодавно ухвалено закон про некомерційні громадські організації (НКО), що передбачає жорсткість контролю за їхньою роботою з боку влади. Офіційна Москва потрапила під шквал критики з боку Заходу за таке рішення. Міжнародна правозахисна організація "Human Rights Watch" заявляла, що цей закон справить негативний вплив на діяльність правозахисних організацій у Росії.

У середині грудня 2005 року Палата представників Конгресу США ухвалила резолюцію із закликом до РФ відмовитися від ухвалення закону про некомерційні організації, або ж внести в нього зміни.

Треба також зауважити ще одну деталь: президент Росії підписав закон про НКО 10 січня, однак про це стало відомо лише тиждень потому – 17 січня, коли його опублікували у виданні "Русская газета". Закон набуде чинності за 90 днів від моменту його офіційного опублікування.

За матеріалами Лента.Ru, "Financial Times"

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію.
powered by lun.ua

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ

Загрузка...
Loading...

Корреспондент.net в соцмережах