ГоловнаСвітВсі новини розділу
 

Білорусам обмежують доступ до незалежних телеканалів

Корреспондент.net, 14 червня 2007, 09:07
0
4

Білоруський президент Олександр Лукашенко придушує вільні засоби масової інформації. Його новий план: супутникові антени, які приймають іноземні телеканали, повинні зникнути, пише 14 червня Frankfurter Rundschau.

При цьому європейський автократ прибігає до аргументу, який міг використовувати бургомістр якогось німецького містечка, зазначає видання, - тарілки виглядають бридко й псують вид міста.

Проте, опозиція, яку придушує  Лукашенко, не вірить такому поясненню. Справжня причина занадто очевидна. Для збереження своєї влади президент хоче виключити вплив незалежних ЗМІ, говорить опозиційний політик Олександр Мілінкевич. Зрозуміло, що тарілки в цьому йому заважають - тим більше, що кількість їх зростає. Відповідно до оцінок, кожна десята білоруська родина має можливість приймати іноземні телепрограми. Якщо держава дійсно забере найближчим часом  супутникові антени, то супротивники режиму до цього готові. Одна правозахисна організація готує довідковий посібник під назвою "Що треба робити, щоб врятувати антену".

Дотепер  національні державні канали мовлення підкоряються тільки президенту. Радіостанції і телекомпанії одержують гроші від уряду, який і визначає, що йде в ефір. Це насамперед  - іноді дивні - вихваляння президента. У такий спосіб приблизно дві третини телемовлення- це пропаганда.

Дотепер  режим закривав очі на те, що народ дивиться іноземні програми - тим більше, що головним чином їх транслювала Росія. Але з тих пор, як відносини між Мінськом і Москвою опинилися в кризі, Лукашенко, зважаючи на все, став обережнішим. Найбільше  диктатор злякався, мабуть, того, що Польща незабаром  збирається налагодити власне мовлення на Білорусь BelSAT повинен почати роботу в жовтні й по 15 годин щодня транслювати програми білоруською мовою. Польське міністерство закордонних справ виділило на це на 2007 рік близько 4 млн євро.

Координатори проекту переконані, що це гарна інвестиція. BelSAT запропонує людям у сусідній країні альтернативу болісній пропаганді і відкриє їм нові обрії. Це могло б стати початком кінця промивання мізків, запропонованого в Білорусі на державному рівні - і диктатор хоче цьому запобігти, пише видання.

За матеріалами Frankfurter Rundschau (переклад Inopressa.ru)

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію.
powered by lun.ua
Загрузка...

Корреспондент.net в соцмережах