Головна
 

Україна: Скандальний матеріал про перших осіб знятий з газетних шпальт

6 вересня 2001, 11:00
0
4

"Жителі України вперше за останні роки зіштовхнулися з неприкритою цензурою. В останній момент із першої смуги однієї з популярних газет за вимогою влади був знятий матеріал про скандал, у якому виявилися втягнені перші особи держави", - репортаж російського телеканала НТВ, транскрипт якого ми вам пропонуємо, докладно розповідав про скандал навколо української газети 2000, який рішенням суду було заборонено публікувати матеріали про справу Даміан-банка.

КОРР.: У день святкування 10-річчя незалежності України одне з популярних місцевих видань ГАЗЕТА-2000 вийшла от у такому усіченому варіанті. На розвороті навскоси напис "Матеріал заборонений до друку з цензурних міркувань". Порожня сторінка була відведена для чергової статті з матеріалами розслідувань розкрадань бюджетних засобів колишніми керівниками українського ДАМІАН-БАНКА. Печерський районний суд на прохання одного з діючих осіб цього скандалу заборонив журналістам публікувати будь-які матеріали по темі і взагалі згадувати його ім'я.

Сергій Кичигин, головний редактор ГАЗЕТИ-2000: "Що є, безумовно, випадком відвертої цензури, порушений закон України про пресу, про інформацію. Ми підкорилися рішенню суду і вийшли з порожньою шпальтою, оскільки просто вже фізично не могли нічого тут зробити".

КОР.: Заборонена стаття розповідала про діяльність трьох керівників ДАМІАН-БАНКА, українців В'ячеслава Крамнова і Юрія Сидоренка і росіянина Олександра Дворянчикова. Підприємці займалися перепродажем нафти, граючи на різниці цін, вказуючи в звітах завищені суми, вони нібито привласнили 20 мільйонів доларів бюджетних засобів. Розслідування велося із середини 90-х років у різних країнах і завершилося вироком швейцарського суду, що визнав бізнесменів винними.

Щотижневик-2000 одержав документи судового процесу. Публікація привернула найпильнішу увагу читачів. У скандалі виявилися замішані перші особи держави. Вважається, що ДАМІАН-БАНКА діяв зі схвалення колишнього виконуючого обов'язки прем'єра України Юхима Звягільського, а кримінальна справа була порушена з ініціативи Леонида КУЧМИ. Щоправда, тоді, у середині 90-х, він ще не був президентом. Рішення Печерського суду про заборону статті стало повною несподіванкою, але журналісти не збираються здаватися так просто.

Сергій Кичигин: "Ми можемо надрукувати це в будь-якій іншій газеті, в електронній версії, нам це не заборонили. У нас є електронна версія. Тобто зовсім судді не розуміють, у якому столітті, у якому світі вони живуть".

КОР.: Звичайно, редакція не виключає можливості появи нових позовів і нових судових заборон. Адже головні фігуранти скандалу навіть після вироку швейцарського суду залишилися на свободі, їм зарахували час, проведений у в'язниці в період наслідку. Нині Крамний, Сидоренко і Дворянчиков мешкають у Женеві, заперечують вирок і як і раніше керують солідними фірмами, створеними на нафтові гроші.

Редакція щотижневика вже подала апеляцію на рішення Печерського районного суду. Журналісти впевнені в перемозі. Подібна неприкрита цензура суперечить законам про свободу слова і про засоби масової інформації. Створено небезпечний прецедент, коли суди за своїм розсудом будуть редагувати ті чи інші публікації. На защиту опального видання встали не тільки українські журналісти, але і відомі письменники і навіть представники адміністрації президента. Подібне єднання чиновників і преси на Україні - велика дивина. Але поки навіть такий союз виявився неефективним. Судовий розгляд затягується і газета змушена зберігати мовчання, залишаючи за собою бодай право на свободу думки. А на порожні сторінки, де мав стояти заборонений цензурою матеріал, надрукована невелика виноска: "Журналістське розслідування триває".

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію.
powered by lun.ua

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ

Loading...

Корреспондент.net в соцмережах