Головна
 

Комерсант: Кримський ефір “готують” до виборів

11 січня 2002, 14:45
0
5

"Сімферопольську телерадіокомпанію ІТВ звинуватили в антидержавній діяльності. Національна рада України з телебачення і радіомовлення направила керівникові Кримського центру радіопередавання доручення вилучити компанію з ефіру. Лідери російських громад Криму пов'язують це рішення з майбутніми виборами до Верховної Ради України і Криму", пише кримський кореспондент російської газети "Комерсант" Марко Агатів.

 

Ще до офіційного оголошення про початок передвиборчої агітації національна рада України з питань телебачення і радіомовлення спробувала позбавити  конкурентів продержавні телекомпанії, які пропагують діяльність українських націоналістичних партій. Податкові органи  почали пильніше придивлятися до кабельного телебачення в Євпаторії та інших містах Криму: було описане майно і укладені адміністративні протоколи на керівників кількох кабельних телестудій. Директора евпаторійського ТОВ "Бытрадиотехника" Володимира Зайця звинуватили в порушенні авторських прав російських телекомпаній і в роботі без спеціальних ліцензій (Ъ писав про це). На суді пан Заєць довів, що його підприємство не працює над виготовленням власних телепрограм, а "транслює в повному обсязі супутникові програми російських телестудій". Податкова інспекція не надала жодної претензії російських телекомпаній стосовно кабельної мережі ТОВ "Бытрадиотехника".

Українській владі довелося припинити переслідування компанії. Слідчий податкової міліції Володимир Яновський заявив Ъ, що українське законодавство з телебачення і радіомовлення настільки суперечливе і заплутане, що студії кабельного телебачення неможливо притягти до відповідальності за порушення авторських прав і роботу без ліцензій. Зазнавши поразки в боротьбі з кабельщиками, національна рада України з питань телебачення і радіомовлення звернула увагу на ефірні студії. Першою жертвою стала сімферопольська російськомовна телерадіокомпанія ІТВ. Керівник Кримського радіотелевізійного передавального центра Олексій Дмитрієв одержав розпорядження національної телеради України про вилучення ІТВ з мовлення на два місяці. Представник ради в Криму Анатолій Сиваченко заявив, що ІТВ не виконала вимог щодо трансляції програм українською мовою  (вони повинні складати не менше 30% ефірного часу). Тележурналісти ж надавали перевагу якіснішим і популярнішим російським програмам. Але головне звинувачення полягає в тому, що 11 вересня 2001 року ІТВ транслювала програму "Грані",  яку чиновники національної ради назвали антидержавною.

Один з керівників російських громад Криму, депутат ВР республіки Оле Родівілов у розмові з кореспондентом Ъ заявив, що національна рада України з питань телебачення і радіомовлення намагається ввести цензуру в телерадіоефірі. "У цивілізованих країнах подібні суперечки вирішують у суді",-вважає депутат. Оле Родівілов пов'язує здійснені стосовно ІТВ заходи з початком виборчої кампанії в парламенти України, Криму і місцеві ради. За словами депутата, на цьому каналі повинні були показувати політичну рекламу Російського блоку. "Якщо українські чиновники не припинять утручатися в діяльність засобів масової інформації, то не можна буде говорити про чесність   виборів, що проводяться в Україні,",-сказав Родівілов.

Аналогічна ситуація в Криму вже мала місце: улітку 1999 року на фініші президентських виборів була вилучена з ефіру Чорноморська телерадіокомпанія. Після завершення виборів "Черноморке", що підтримувала "не того" кандидата, знову дозволили мовлення.

 

Статті, розташовані в рубриці "Світ про нас", передруковуються з інших джерел без змін.

Кореспондент.net не завжди поділяє точку зору автора даних публікацій.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію.
powered by lun.ua

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ

Loading...

Корреспондент.net в соцмережах