Головна
 

ВН: Касетна бомба для Лужкова

21 липня 2008, 08:44
0
2

У московського мера Юрія Лужкова, який неодноразово пропонував урядові і МЗС Росії не продовжувати взаємну угоду з Україною «Про дружбу, співпрацю і партнерство», з'явилася чергова нагода звинуватити Київ у порушенні паритетних домовленостей від 1997 року, пише російське видання Время новостей.

Градоначальник уже висловив своє обурення фактом затримання в четвер на українській митниці відеоматеріалів знімальної групи телеканалу ТВЦ. І МЗС РФ цього разу з ним повністю погоджується. Затримання касет у зовнішньополітичному відомстві назвали «суперечним положенням російсько-української угоди про співробітництво в галузі інформації».

Варто зауважити, що інцидент на українській митниці відбувся саме з журналістами телевізійної компанії уряду Москви, головою ради директорів якої є прес-секретар мера Сергій Цой. Як розповіла «ВН» представник каналу Катерина Аїстова, у четвер увечері під час проходження митного контролю в київському аеропорті Бориспіль у кореспондента програми «Постскриптум» Артема Широкова для перевірки змісту було вилучено п'ять відеокасет зі знятим напередодні в Києві матеріалом. За словами журналіста, митники заявили, що про терміни повернення касет вони зможуть повідомити тільки наприкінці наступного дня, і знімальна група ТВЦ зволіла залишитися в Києві, аби з'ясувати долю знятого матеріалу. За словами пані Аїстової, причиною затримання відеоматеріалів і зриву виходу знятого сюжету в суботньому випуску програми «Постскриптум» став саме зміст касет. Зокрема, репортаж був присвячений майбутньому візитові в Київ Константинопольського патріарха Варфоломія, який, на думку журналістів, може визнати незалежність Київського патріархату.

Крім того, у телекомпанії вважають, що їхні журналісти стали жертвою упередженого ставлення української влади до уряду Москви, а точніше -- до мера Юрія Лужкова. Нагадаємо, що навесні столичний градоначальник за безсоромні, на думку української влади, висловлення стосовно територіальної приналежності Севастополя і Криму оголошено Києвом персоною нон грата.

«Звичайно, вони асоціюють ТВ-центр з урядом Москви, асоціюють з мером, насправді цього немає, -- заступився за журналістів під час свого традиційного суботнього об'їзду міських будмайданчиків Юрій Лужков. -- Це звичайно, канал уряду Москви, але канал абсолютно вільний, і я вважаю це своїм головним принципом».

На думку столичного градоначальника, «цим диким інцидентом Україна показала себе не країною, що хоче зробити себе вітриною просування демократії з заходу на схід». «Утискати пресу в демократичній державі абсолютно неприйнятно», -- сказав пан Лужков, додавши, пославшись на власний багатий досвід успішної боротьби з пресою, що «якщо тобі здається, що тебе оббрехали, для цього є суд».

Інцидент із журналістами телекомпанії московського уряду набув розголосу і в російському МЗС. «Подібне ставлення до журналіста ніяк не співвідноситься з прагненнями, які заявляє українська сторона, забезпечувати демократичні принципи в роботі з представниками ЗМІ», - йдеться в офіційному прес-релізі Міністерства закордонних справ РФ. Російські дипломати вважають, що «ініціаторам провокації» стосовно знімальної групи ТВЦ «не до вподоби об'єктивна інформація про справжні і добрі почуття православних українців, як і переважної більшості громадян України стосовно Росії, до російського народу і канонічної єдності з Російською православною церквою». Російська сторона інцидент розцінила як «недружній крок стосовно російського журналіста» і у відповідній ноті до МЗС України зажадала «негайного повернення вилучених матеріалів їх власникові».

У Києві у свою чергу послалися на державне законодавство, відповідно до якого іноземні ЗМІ можуть займатися професійною діяльністю на території країни тільки після одержання тимчасової або постійної акредитації в МЗС України. Зокрема, як заявив Інтерфаксу керівник прес-служби міністерства закордонних справ України Василь Кирилич, представник ТВ-центру Артем Широков у списку працюючих на території країни журналістів не значиться. «Цей журналіст не мав права займатися журналістською діяльністю, оскільки він не звертався за акредитацією в МЗС», -- пояснив пан Кирилич.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію.
powered by lun.ua

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ

Loading...

Корреспондент.net в соцмережах