Головна
 

Lenta.ru: Останнє українське

16 квітня 2009, 09:50
0
3

Рішення Національної ради з питань телебачення і радіомовлення України щодо припинення мовлення на території країни російського телеканалу Первый канал. Всемирная сеть сприйняли неоднозначно. Простіше кажучи, кожен витлумачив його як хотілося, - пише Юлія Савицька у російському інтернет-виданні Lenta.ru.

Дійсно, опублікований на сайті Нацради текст постанови залишає простір для уяви. У ньому лише сказано, що Первый канал не виконав поставлені в кінці 2008 року умови тимчасового дозволу на мовлення, тому українські провайдери мають до 1 червня привести сітку мовлення у відповідність до норм. З постанови не зрозуміло, чи має керівництво Первого канала можливість вплинути на ситуацію, щоб продовжити мовлення на території України.

Деякі ЗМІ та блогери оголосили рішення Нацради політично вмотивованим. Відповідно до цієї версії, Первый канал не догодив Президенту Віктору Ющенку своєю позицією стосовно поточних подій в Україні. В інтерв'ю виданню Аргументы и Факты представник Інституту країн СНД Кирило Фролов назвав рішення "антиросійським кроком" і "порушенням прав громадян на свободу отримання інформації". Зазначимо, що реакція політолога відповідає в першу чергу його колишнім взаєминам з українською владою: у 2006 році його не пустили в Україну, пояснивши це інтересами національної безпеки, а влітку 2008 року Служба безпеки України звинуватила Фролова в намірі дестабілізувати обстановку в країні.

Інший прихильник "політичної" версії - керівник Русской службы новосетй Сергій Доренко, який заявив, що "українська влада боїться впливу російських каналів на українську політику". Ті, що підтримали версію блогерів вважають, що рішення телерегулятора так чи інакше пов'язане з майбутніми виборами в Україні і спрямоване на те, щоб "втримати Ющенка при владі".

Водночас, представники Нацради з телерадіомовлення стверджують, що до політики скандал навколо Первого канала не має жодного стосунку. Менш ніж тиждень тому голова Нацради Віталій Шевченко пішов у відставку за загадкових обставин. За ним пішов його заступник Ігор Курус. Відставку пояснювали і хворобливою реакцією Шевченка на недостатнє фінансування діяльності Нацради, і конфлікт навколо передачі радіомовних частот станції Радио Алла (Шевченку нібито не сподобалося, що Радио Алла пустили в Україну, не переконавшись навіть, чи буде воно вести мовлення українською мовою).

Гучне рішення стосовно Первого канала, однак, дало привід вигадувати нові версії відставки Шевченка. У будь-якому випадку, від імені Нацради наразі висловлюється відповідальний секретар телерегулятора Владислав Лясовський. Зокрема, він озвучив позицію Нацради в інтерв'ю газеті Взгляд, натякнувши, що по суті Первому каналу зробили останнє попередження і встановили крайній термін для приведення сітки мовлення у відповідність до українських вимог. "Ми попередили, що ми не завтра відключимо канали, а даємо термін до 1 червня, щоб привести діяльність їх компанії в порядок", - сказав Лясовський.

На жаль, прес-служба Первого канала відмовляється коментувати рішення українського телерегулятора, тому питання про те, чи визнає керівництво телеканалу, що умов угоди не було дотримано, і чи має намір воно адаптувати сітку мовлення до вимог українського законодавства, щоб продовжити мовлення на території України і після 1 червня, поки що залишаються без відповіді.

Владислав Лясовський озвучив вимоги Національної ради до російських телеканалів ще в жовтні 2008 року. Тоді вони стосувалися в основному моралі та моральності (змістити еротичні програми на більш пізній час і не показувати дітям відверті ток-шоу), а також реклами. Після цього Первый канал пообіцяв вжити необхідних заходів і отримав тимчасовий дозвіл. За словами Лясовського, нинішнє повернення до питання про мовлення пов'язане з тим, що відтоді минуло майже півроку, а телеканал так і не зробив жодних кроків для приведення сітки мовлення у відповідність до місцевого законодавства.

Ще одна давня версія конфлікту навколо російських телеканалів - інтереси українських ЗМІ, які отримали б більше доходів від реклами. Лясовський не розглядає цю версію всерйоз, але й не заперечує, що українські телеканали виграють від зникнення російського конкурента.

У будь-якого конфлікту є причина, але для розгляду такого масштабу потрібна, ймовірно, не одна причина. Минулого разу особливу політичну гостроту боротьбі за мовлення на Україні надали коментарі МЗС РФ, пообіцявши захищати права російськомовного населення, та відповідь українських дипломатів, які заявили, що український народ російськомовним населенням не стане.

Цього разу дипломатичні відомства наразі не втручаються в ситуацію. У російського МЗС є можливість витримувати паузу ще півтора місяця - адже, може статися, що до 1 червня Первый канал зуміє домовитися з телерегулятором.
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію.
powered by lun.ua

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ

Loading...

Корреспондент.net в соцмережах