bigmir)net  Пошта   Пошук:        
По-русски Українською
 Вхід   Реєстрація

Finanсіal times: Думки українців з приводу заявки на вступ до НАТО розійшлися

16 травня, 04:01
Finanсіal times: Думки українців з приводу заявки на вступ до  НАТО розійшлися
i.podrobnosti.ua
Перетягування каната в українському
суспільстві
Як і у всьому, що стосується України, думки лідерів країни з приводу недавнього саміту НАТО в Бухаресті розділилися, пише Finanсіal times

Київ запевнили  на зустрічі, що Україну в майбутньому приймуть до НАТО, але його заявка на приєднання до Програми дій зі вступу (ПДЧ) була відхилена з обіцянкою переглянути питання наприкінці року.  

Віктор Ющенко і Юлія Тимошенко, прозахідний Президент і прем'єр-міністр, наполягли  на отриманні обіцянки прийняття до НАТО, побачивши в ній крок до прозахідної  інтеграції України  за допомогою членства в НАТО і ЄС.

"Це історичне рішення, – зазначив Ющенко в Бухаресті. – Це наша перемога, тому що цим документом всі 26 союзників підтвердили своє рішення, яке ми всі погоджували сьогодні, що ці країни (Україна і Грузія) стануть союзниками".  

Але Віктор Янукович, проросійськи орієнтований лідер опозиційної Партії регіонів, зробив акцент на відмові НАТО включити Україну в план ПДЧ. Він вітав це рішення, зазначивши, що збереження нейтралітету відповідає національним інтересам України.

Колишній помічник Президента і глава євроатлантичного Університету Олег Рибачук взазначає: "Є дві крайнощі. Для Президента і його Секретаріату рішення щодо НАТО перевищило наші очікування. Для Партії регіонів це рішення – просто "ні" від НАТО. На мою думку, країні дали зелене світло в Бухаресті, але керівництво отримало попередження з приводу свого ставлення до питання".  

Заявка України на вступ до НАТО піднімає болючі внутрішні і міжнародні питання. Всередині країни більшість українців підтримує майбутній вступ до  ЄС, але скептично ставиться  до вступу в НАТО. За даними опитувань громадської думки, близько 60% населення проти вступу до НАТО, а 20% – за вступ. Але прихильники вступу до НАТО стверджують, що все зміниться, як тільки українці отримають більше інформації. Цього року уряд потроїв витрати на інформування з питань НАТО, піднявши їх до 10 млн. гривень (2 млн. доларів). Григорій Немиря, заступник прем'єр-міністра з питань  європейської і міжнародної інтеграції, зазначає: "Деякі політики у минулому з великим небажанням обговорювали питання НАТО під час своїх кампаній. Тепер це  неминуче". 

Проте через політичні розбіжності пронатовське лобі постійно стикається з ускладненнями в просуванні ідеї вступу. Ясно, що якщо Януковичу в майбутньому вдасться повернутися до влади, він заблокує прогрес, що він і зробив, будучи прем'єр-міністром в 2006 році. Ющенко і Тимошенко згодні на вступ, але розходяться в інших питаннях, що знову ж таки ускладнює  процес координації. Західні дипломати стверджують, що їхні розбіжності перешкоджали виконанню існуючих угод України про співпрацю.

Росія має велику вагу на міжнародному рівні. Кремль налаштований  рішуче проти заявки України. Більшість росіян розглядають її як зраду. Президент Володимир Путін заявив, що, якщо військові установки НАТО колись з'являться на Україні, Москва націлить на Україну свої ракети. Те ж саме говорять його генерали. НАТО наполягає, що у Москви немає права вето на майбутнє розширення – не більше, ніж у минулому. Але Німеччина і Франція, що виступили проти плану ПДЧ для України і Грузії, вчинили так частково із страху спровокувати Кремль. Росія все більше прагне до відновлення своєї влади в регіоні, і як і раніше неясно, чи зможе альянс досягти згоди щодо  ПДЧ цього року.

Рибачук стурбований антиукраїнською пропагандою, яка витікає від Москви, особливо зображенням українців як "фашистів". Проте, за його словами, для українських прихильників вступу до НАТО є свої переваги в брязканні Росії зброєю, тому що чим сильніші погрози, тим легше буде заручитися усередині країни підтримкою вступу до НАТО. Колишній президент Леонід Кравчук, що раніше виступав проти вступу, недавно різко змінив свої погляди на користь пронатовської кампанії. Немиря прямо сказав: "Ні у кого не повинно бути права вето, прямого або непрямого, на суверенний демократичний вибір України".

Разом з тим країна просуває інші елементи міжнародної інтеграції, починаючи з Світової організації торгівлі (СОТ), в яку вона вступає цього місяця. Уряди поволі долали внутрішнє протекціоністське лобі, але членство стає реальністю. Вступ до СОТ, як очікується, сприятиме розвитку торгівлі, інвестицій і зростанню ВВП і відкриє дорогу до переговорів з приводу угоди про вільну торгівлю з ЄС. Україна зосередиться на економічній інтеграції і сподівається, що, за словами Немирі, це стане "каталізатором для майбутньої політичної інтеграції" в ЄС.  

Для Немирі євроатлантична інтеграція є питанням внутрішньої політики  не меншої мірою, ніж  зовнішньої. Він зазначає: "Країни міняються зсередини. Зміни в державі наших масштабів завжди носитимуть обмежений характер. Створення стійкого імпульсу до змін, який спрацює, – це справа громадян і уряду країни".

Внимание! Внимание! Korrespondent.net вводит новые правила комментирования
Коментувати можут тільки зареєстровані користувачі. Будь ласка, увійдіть або зареєструйтесь
Коментарів (18)
коментарів на сторінці
гость   (анонім) | 20.05.2008, 10:59
знаєте, я проживаю в м. Ужгород (Закарпаття) і не дуже б хотів спостерігати як через наші митниці (кордон з Словаччиною, Угорщиною, Польщею та Румунією) будуть постійно переходити натівські війська, а може ще й базуватися на території міста чи області.
гость   (анонім) | 16.05.2008, 15:53
Нет сомнения, мы должны вступить в НАТО и как можно скорее, и россия нас туда толкает двумя руками.
Скіф   (анонім) | 16.05.2008, 13:37
Згідно опитування МІД України у Росії - кожний 10-й росіянин вважає що його країна являється членом НАТО. Так хто з нас більше співпрацює із НАТО - Росія чи Україна? І чого тоді так репетувати з приводу вступу України у НАТО?
Всі ми там будем - і Україна, і Росія, і Молдавія.....
З часом прийде ситуація - або ми вступимо у НАТО, або НАТО вступить у нас - так що давайте по хорошому, і без істерики. Україні вигідно стати членом НАТО, тут і сумнівів ніяких немає, а позиція тих, хто думає інакше - це нічим необгрунтовані страшилки періуду СРСР.
Паныч    | 16.05.2008, 09:48
Войска НАТО принимают участие практически во всех тлеющих конфликтах в мире. Нельзя рассматривать НАТО как блок гарантирующий безопасность для Украины, поскольку это вызывает не только внутреннее противостояние в обществе, большинтво 70% в котором против вступления в НАТО, но также вызывает конфликт с Россией, которая рассматриает НАТО как партнера по противодействию тероризму, но как непримеримого соперника по влиянию в регионе. К тому же, перспектива направления украинских солдат для решения задач НАТО в тлеющих конфликтах не нужна украинскому народу.
гость   (анонім) | 16.05.2008, 10:59
дурень
гость   (анонім) | 16.05.2008, 11:06
Без згоди Верховної Ради, ніхто українських солдат нікуди не направить.
Сусід    | 16.05.2008, 13:22
Дурень ти, Паныч, дурень.. українські солдати зараз і без НАТО воюють в Іраці.. і раніше в Косово "поучаствували"..

А конфлікт з Росією аж ніяк не повязаний бажанням вступу в НАТО. Радше навпаки.

Наостанок, звідки 70% відсотків? ;)
гость   (анонім) | 16.05.2008, 20:24
Дурень ти, Сусід, дурень... українські солдати зараз і без НАТО воюють в Іраці.. і раніше в Косово "поучаствували".. только по причине политического решения - показать Западу, что мы с вами, мы такие же, как и вы, и хотим к вам в цивилизованные ЕС и ВТО + заручиться лояльностью и поддержкой Запада действующей власти и т.п.

Германия тоже в НАТО, но это никоим образом не мешает сокращать контингент в гарячих точках, или не лезть в Афган вообще, и ничего, никак Германия от таких "отказов" не страдает + не все члены НАТО выставляют свой контингент в горячие точки
гость   (анонім) | 21.05.2008, 16:01
Правильно Паныч !!! Поддерживаю .
хірург   (анонім) | 16.05.2008, 09:31
у москалів на слово Нато і Україна виникає ерекція, треба їм зробити для початку обрізання, а якщо не допоможе - КАСТРУВАТИ
гость   (анонім) | 16.05.2008, 15:19
Підтримую!!!
гость   (анонім) | 16.05.2008, 07:41
Наши политики бесчестные и продажные. Чего стоит пример одного Кравчука. Остается верить что они все маргиналы. Приоритет во вступлении в военно-политический блок при критической разваливающейся экономике является дебильным. И не надо вешать лапшу людям про НАТО. Блок далеко не пушистый и белый :)
Серж   (анонім) | 16.05.2008, 09:31
Коли вже такі "гості" України, як Ви перестануть плазувати перед Росією?
Одессит   (анонім) | 16.05.2008, 10:20
Насчет продажности: Кравчук изменил свои взгляды на НАТО - не продажность, а нормальная реакция на поведение России (вспомните зпреты на наше мясо, молоко, сыр и т.д., прямые угрозы, элементарное неуважение и хамство). Изменил взгляды и Янукович (в 2003 году на посту премьер-министра подписал программу, в которой Украина должна была быть в НАТО в 2008), но по причине того, что возглавил партию, а нужно же чем-то отличаться от других (вопросы языка и НАТО, хотя он и за ЕС). Блок не пушистый, но это организация, которая включает все наиболее развитые страны Европы и США. Но - это демократический институт принятия решений: кто не согласен, тот при своем мнении. Вспомните Ирак - Франция и Германия свои войска отказались направить. Россия!? Очень проблемная страна пытающаяся решить свои проблемы за счет бывших республик СССР. НО, решает она свои проблемы методами, которые называюся азиаттчиной (совсем другой менталитет), построенными на унижении других, бряцанием оружием, угрозами.
гость   (анонім) | 16.05.2008, 11:15
У програмі партії регіонів раніше була теза про вступ до Північно Атлантичного Союзу. От ВАМ і вір політикам з регіонів.
Киевлянин   (анонім) | 21.05.2008, 19:41
По поводу менталитета наше УНА УНСО росийским радикалам мало чем уступит. А вообще есть много стран которые члены ЕС но не члены НАТО. Вступление в ЕС итак обеспечит безопасность страны, тем более НАТО это отжившая организация которая всякими расширениями пытается показать что жива. Будующее за Европейской системой безопасности (без США).
гость   (анонім) | 16.05.2008, 04:39
[[Цього року уряд потроїв витрати на інформування з питань НАТО, піднявши їх до 10 млн. гривень (2 млн. доларів).]]

Прикольно уряд "виділив" на інформування 2 мілліони долларів. "Виділив" означає комусь їх віддав. Кому? І головне за що? Інформування як не було видно так і не видно? Треба не горщі на інформування виділяти, а інформувати. Ющенко чи Балога могли б дати пресконференцію стосовно НАТО. От би й було інформування і коштувало б воно не 2 мілліони долларів а 0 долларів!
гость   (анонім) | 16.05.2008, 11:11
Підтримую!
  1USD  4.84     1EUR 7.58

UkrJob - VIP Вакансии

Infopulse Ukraine
Infopulse Ukraine welcomes talented professionals to join our team!Infopulse ...
bigmir
bigmir)net - лучший украинский портал, и мы предлагаем лучшим украинским ...
British American Tobacco Україна
Вritish American Tobacco Україна – це частина групи British American Tobacco, ...
ООО "Украинские новейшие технологии"
Alternet – пионер телекоммуникационного рынка Украины, первая в СНГ и одна из ...