Чат з-за ґрат. Юрій Луценко відповів на запитання читачів Корреспондент.net
На Корреспондент.net відбувся заочний чат з екс-міністром внутрішніх справ України Юрієм Луценком. Відповідаючи на запитання читачів, які редакція збирала протягом минулого тижня, щоб потім передати в СІЗО, колишній чиновник розповів, як українській опозиції повернути владу у свої руки, згадав про події Помаранчевої революції і свою роботу в урядах Януковича і Тимошенко, перерахував, що корисне йому вдалося зробити на посаді міністра, назвав справжні причини свого арешту і розповів, чим займеться, коли вийде на свободу.
Корреспондент.net публікує питання до Юрія Луценка і відповіді екc-міністра без купюр і змін.
1. Andrey Nedzelnitsky. Як би ви назвали своє ув'язнення - в'язень совісті,політв'язень, жертва помсти?... Бажаю Вам одужання!
- Ув'язнення в тюрмі Юлії Тимошенко і Юрія Луценка при тому, що навіть у сфабрикованих ГПУ звинуваченнях нам не інкримінується жодної копійки особистої користі, є виключно політичною розправою. Щоб зрозуміти мету Януковича і Ко, достатньо лише згадати, що саме Тимошенко і Луценко очолювали політичні сили, коаліція яких виграла останні парламентські вибори. Тому мета №1- усунути конкурентів з політики.
Я був першим політично призначеним цивільним міністром ВС і першим, хто не грав
у взаємозалік компроматів
Друга ціль - помста. За Майдан, за пережитий в 2005-2006 роках страх, за витрачені на підкуп виборців гроші і т.д., і т.п. Я був першим політично призначеним цивільним міністром ВС і першим, хто не грав у взаємозалік компроматів. Вал кримінальних справ, пов'язаних із розкраданням держави на мільярди та організованими бандформуваннями, на рахунку яких десятки трупів, регіонали змогли зупинити лише на рівні завжди контрольованої ними Генпрокуратури. Але покарати того, хто насмілився піти проти недоторканності владних еліт - єдиний спосіб не допустити повторення такої політики. Справа Луценка має бути уроком для правоохоронців: знай своє місце, лови простолюдинів і не замахуйся на вождів.
2. Oksana Repinskaya. Тримайтеся, будьте здорові! Ми - з Вами.
Дякую за добрі слова і небайдужість.
3. Хотілось запитати про останні події з КОДом. Деякі його учасники думають виходити після голосування БЮТ та ФЗ за новий закон про вибори під себе, як би відреагував Юрій Віталійович на такі події.
Моя реакція на участь парламентської опозиції в тому голосуванні була негативною. 5%бар'єр консервує парламентську опозицію в нинішньому, далеко не ефективному її виді. Звичайно, можна розраховувати на певну консолідацію опозиції, але,зрештою, все будуть вирішувати партійні вожді при складанні закритих партійних списків. Найбільше зло цього закону - відновлення мажоритарних виборів, які будуть легко куплені партією влади. Образа мілких опозиційних партій на 5%бар'єр, введений в тому числі і голосами парламентської опозиції, приведе до загострення боротьби між ними на кожному мажоритарному окрузі. Ідея узгодженого опозиційного кандидата стає майже недосяжною. Це однозначно грає на руку Партії регіонів.
Перемога опозиції буде тільки моральною. Батьківщина і Фронт змін візьмуть по партійним спискам більше, ніж Партія регіонів і КПУ. Але тотальний адмінресурс влади в умовах протистояння опозиції на мажоритарних округах призведе до обрання потрібної Януковичу більшості. Боюся, що ми отримаємо аналог 2002 року,коли "ЗаЄдУ" отримав 12% по списках, але контролював Верховну Раду через провладну мажоритарну більшість.
Єдиний шлях до перемоги опозиції - формування єдиного штабу, єдиного списку і
узгоджених кандидатів на округах
Ні цей, ні інший закон не зупинить махінації влади. Сподіватися на дотримання вимог закону в умовах тотального контролю Партії регіонів над судами, міліцією і прокуратурою - самообман. Єдиний шлях до перемоги опозиції - формування єдиного штабу, єдиного списку і узгоджених кандидатів на округах. Це інше проходження пройденого.
4. Юрію, як ви зберігаєте здоров'я? Існують приклади (в тому числі і сталінського періоду), коли люди в тюрмі, прислухаючись до свого організму, виліковували навіть важкі хвороби. Може, вам книги з йоги принести? Дозволять передати?
Спасибі за турботу. Боюсь, що йога в умовах проживання в бетонному мішку, де вільним є лише вузький прохід на 7 кроків, навряд чи можлива. Тим більше, що графік тутешнього буття далекий від будь-якого самостійного планування часу,необхідного для такого серйозного заняття, як йога.
Як рятуюся? В основному - намаганням психологічної рівноваги. З мудрих книг і приємних спогадів збудував собі бронежилет від оточуючого абсурду. Хоча не завжди вдається. Ось, наприклад, запис в щоденнику на 31-ий день голодування: “широкий діапазон тюрми: я читаю “історію османської держави, суспільства і цивілізації”, а за вікном четверту годину звіряче виє наркоман від ломки”.
Тим не менш, через набутий досвід можу запевнити, що будь-які проблеми, в т.ч. зі здоров'ям можна мінімізувати, якщо знайти внутрішній стрижень. Ну і, звичайно,трошки іронії: “тяжело в лечении, легко в гробу”.
5. Славік Вежбіцький. Як це - бути в "шкурі" ув’язненого? А коли був міністром, не цікаво було? Як там люди сидять?
Славо, не варто зловтішатися. Хоча багато хто вважає, що я сам винен в тому, що не зробив СІЗО більш цивілізованими. Тут варто зрозуміти - тюрми і табори не відносяться до системи МВС. Їх стан - кричуще середньовічний. Запевняю Вас, що ізолятори МВС,де тримають по адмінпорушенням, - в порівнянні з цими доісторичними, 20 років нефінансованими казенними домами, - небо і земля. На конкретне питання відповідаю теж конкретно: я цікавився ізоляторами МВС, під страхом звільнення заступника міністра і начальника облуправлінь, примусив їх ремонтувати, закупляти білизну, проводити воду і т.п.Але не вважаю це чимось геройським - так має бути в нормальній державі. Чому цього не робили в не дуже бідному Мін’юсті, за яким закріплені СІЗО, - не знаю.
Вихід із ситуації - в нормальному фінансуванні цієї системи і головне - в припиненні сталінської практики ГПУ та судів, які арештовують без жодної мотивації десятки тисяч людей.
От зі мною сидів один молодий екс-слідчий. Вдома - троє дітей, остання дитина народилася вже коли він був у камері. Він звинувачується в махінаціях з матеріалами справи. Скажіть, невже застави квартири, в якій живе він з сім'єю, не досить,щоб гарантувати його явку в суд? Навіщо його саджають до вироку? Для цифри. Бо лише 0,2% арештованих наші суди виправдовують.
Я готовий і відповідаю за свої помилки, але не думаю, що винен у тому, що
Президент Ющенко не захотів зробити головне - судову реформу
Ще одне - чому люди сидять в тюрмі роками, чекаючи вироку. Знаю одного екс-міліціонера, який просидів 2 роки, за цей час допитали 2 свідка з 5. Всі судові засідання зайняли менше 20 годин. Чому це не можна організувати за тиждень? Бо люди для цієї все ще сталінської прокурорсько-судової системи - пил.
Тому, Славо, я готовий і відповідаю за свої помилки, але не думаю, що винен у тому, що Президент Ющенко не захотів зробити головне - судову реформу.
Тільки відновивши об'єктивний, незалежний суд, можна зупинити і практику арештів для проценту, і безвідповідальність мажорів, і рейдерства, і всього, що справедливо обурює людей.
6. MISHA TITOVSCIY. Як Ви вважаєте, як необхідно перебудувати систему МВС для її ефективного функціонування та запобігти її злиттю з бандитизованою владою?
Anastassia Koka. Якби Ви опинилися зараз на своїй попередній посаді міністра, що б Ви змінили, зробили, зокрема, у роботі міліції, СІЗО ...? Який Ваш найбільший жаль щодо цієї роботи? Спасибі за відповідь!
Юра Лісничий. Ваше перебування в СІЗО ще раз доводить, що в нашій країні "сидять" ті, кому треба там "сидіти", і ті, у кого немає грошей відкупитися. Так ось, будучи при владі, ЧОМУ ВИ НЕ РОЗПОЧАЛИ РЕФОРМУВАТИ одну з найбільш гнилих систем?
Zemanek Anton. Шановний пане Луценку, я б хотів Вам поставити наступне запитання: Чому працівники міліції повсюдно застосовують тортури, займаються рекетом, а зараз ще і гноблять виступи незгодних з режимом, порушуючи всі можливі закони і Конституцію? Те ж, в принципі, стосується судів. Чому не вдалося кардинально змінити ситуацію у Вашу бутність міністром. Не було бажання, або Ви як колишній журналіст не були достатньо компетентні, щоб раз і назавжди позбутися цих жахливих явищ? Дякую. З повагою, Антон.
Я спробував об’єднати відповідь на питання про МВС. Буде "много букаф", але чесно. Бо короткі відповіді - відмовки.
Лютий 2005 року. Абсолютно несподівано мене призначають міністром внутрішніх справ. Не можна сказати, що я не мав досвіду. <...> Але про МВС не знав нічого іншого, ніж звичайний громадянин
Отже,лютий 2005 року. Абсолютно несподівано мене призначають міністром внутрішніх справ. Не можна сказати, що я не мав досвіду. Ні, я вже був і головним конструктором 6-тисячного заводу, і віце-губернатором, і помічником прем’єра, і народним депутатом, і заступником міністра науки та технологій. Але про МВС не знав нічого іншого, ніж звичайний громадянин.
А що знав цей непересічний громадянин? Що міліція кришує нелегальний бізнес,обдирає легальний, закриває очі на бандитів при владі і їх кілерські угрупування. Плюс - розганяє опозицію і при потребі вбиває особливо буйних журналістів.
Здається- все просто: треба поставити чесних керівників, які почнуть працювати по закону. Проблема №1 - в МВС більше тисячі керівників райвідділів, департаментів та служб. Де взяти стільки перевірених, але фахових офіцерів? Бо ті, хто вже прослужив хоч 10 років - мають "хвости", а тих, хто не має такого стажу - краще не ставити, завалять і дискредитують роботу.
Як компроміс - міняю 90% керівників, що розриває одвічну поруку районного і обласного начальства міліції - прокуратури - суду - адміністрації. Часто - перевожу в нові райони, де "хвости" старих залежностей не так відчутні. Всі заступники -досвідчені генерали з 20-річним стажем, прихильники змін. Нові кадри отримують наказ: команди "фас" і "стоп" не буде - дійте по закону. Пішов вал кримінальних справ по розкраданню на мільярди. Але тут проблема №2. За законом міліція не має права порушувати справи по службових злочинах. Це - монополія ГПУ. Там справи і вмирають. Виходжу на телебачення - називаю факти, щоб унеможливити тихий саботаж прокуратур. Ніякого ефекту. Йду раз, два, десять до Ющенка. Не цікавить. Вношу зміни до законодавства з тим, щоб слідство по цих справах міг вести той орган, який виявив факти, звичайно. Під наглядом ГПУ. Дружньо провалено - в парламенті в усіх фракціях повно фігурантів або клієнтів, що їдять з їх рук.
Коли ситуація стане кричущою. Відчуваю, що "поплили" і нові міліцейські кадри. "Чим ми гірші за інших, які вміють жити?". Проблема №3 - контроль за 220-ма тисячами офіцерів. Ввожу наказом декларування доходів і видатків аж до членів сім’ї.Скасовує суд і Мінюст. Декількох генералів показово знімаю. Внутрішня безпека ловить перевертнів, у тому числі вперше в історії - за катування людей. Але прокуратура саджає лейтенантів, полковники закривають справи або в Генпрокуратурі, або в суді.
Подає в парламент законопроект про обов’язковість декларування доходів керівниками МВС від райвідділу і вище, про дозвіл провокування хабарів для чистки рядів,про скорочення зайвих структур УБОЗу, які розгромили бритоголових в 90-х роках і зайняли їх місце. Все провалено.
Проблема№4. Гроші. 98% бюджету - зарплата, у тому числі четвертина - за рахунок доходів від платних послуг ДАІ, паспортної служби тощо. У результаті - ламаєш схеми в стилі платної довідки про несудимість - скорочуєш зарплати і немає за що купити бронежилет. Здається, елементарне рішення - скоротити штат. Але! Щоб скоротити пів міліції, треба виплатити вихідну допомогу в розмірі майже річного окладу. І без цього маємо 0,5 млрд боргів по вихідній та пенсіям. Без додаткових коштів реформа радянської структури МВС неможлива. Йду до президента, до спікера.Нічого. Тим часом вдається поламати "волинський клондайк" - масове безмитне ввезення і реєстрація автомобілів. Реалізовується Юліна програма "Контрабанді -стоп". Бюджет росте на мільярди. В міліцію - нуль. Треба дати пенсіонерам.Міліція - викрутиться. Та й навіщо посилювати імідж Луценка?
Проблема№5. Свавілля в міліції. Масово приймаю громадян, потім півночі не сплю. Ввожу громадську раду з числа правозахисників при УВС з правом входу в будь-яке приміщення, крім секретних частин. Знімаю за грубість і насилля, за катування розпускаю цілий райвідділ. Скриплять,але щось міняється. Тут немає кнопки "стоп вимаганням та катуванням". За рік в міліції розглядають 2,5 мільйони (!) заяв про злочин, порушують близько 330тисяч справ. Відстежити це фізично - неможливо ніяк. Єдиний спосіб припинити зловживання - суд.
І ось у 2006-му році розумію, що це - головний напрямок. Все - і безвідповідальність, і рейдерство, і катування, і хабарництво - все зводиться до відсутності реально незалежного і об’єктивного суду. Йду до Ющенка. Як завжди. Знаходжу однодумців, виносимо пакет реформ на Раду нацбезпеки. Група фахівців розробляє новий Кримінально-процесуальний кодекс, Кримінальний кодекс- рухається по кабінетах, як мокре горить, аж до 2009 року. А проект реально європейський, більшість моїх генералів - проти. Значить - на правильному шляху від каральних традицій ЧК. Але все гине в політичному протистоянні. Маневри,щоб перемога не дісталася Тимошенко - головне. Що ми скажемо людям? Не розуміють - яким людям? Головне і в Секретаріаті Президента, і в парламенті - не допустити кляту Юлю.
Яскравий приклад реформ в таких умовах. В країні ніхто не знає, скільки в ній перебуває легальних (!) мігрантів. Створюємо за планом, взятим перед Європою, державний комітет з міграції. Два рази - вето. Чому? Це Луценко хоче підірвати боротьбу Президента зі Жванією. Господи, прости їх убогих…
Я мусив тримати, як ви кажете, одну "из самых гнилых систем" в ручному управлінні. Це давало лише окремі позитиви
Хотів ще багато чого написати - викреслив. Досить і цього, щоб зрозуміти: реформувати МВС можна тільки у комплексі із усіма правоохоронними органами і судовою системою. І не так як сьогодні, коли реформами назвали систему тотального контролю Адміністрації Президента. Це буде коштувати грошей і заламає комфорт телефонного права, але дасть справедливість і закон. Для цього потрібна команда однодумців - від Президента до міністрів і Генпрокурора. Особлива вимога -публічна прозорість цих дій. Бо нинішня одностайність керівної зграї служить лише їй самій.
Я був у Грузії, товаришую із їхнім міністром внутрішніх справ, часто спілкувався із президентом. Все, що вони зробили, - реально і у нас. Але для цього потрібне бажання лідера і готовність до штабної роботи команди і в Уряді, і в парламенті. У нас цього не було. Тому я мусив тримати, як ви кажете, одну "из самых гнилых систем" в ручному управлінні. Це давало лише окремі позитиви. До них би я відніс:
1.Самоочищення МВС, для якого стала важливою громадська думка. Є безліч прикладів реагування на виступи в ЗМІ, звернень правозахисників і громадян.
Серед них - викриття засуджених нині міліціонерів, учасників убивства Гонгадзе, звільнення з передачею мета ріалів до прокуратури генерала Попкова, що вивів озброєні внутрішні війська проти людей на Майдані, викриття високопоставлених наркоторговців в ГУВС Києва тощо.
Атмосфера"включеного світла", публічності давала ефект. Навіть Єврокомісія вважала діяльність громадських моніторингових груп великим досягненням МВС.
2.Були зняті "недоторканні" політугрупування та їх озброєні бандугрупування. Саме завдяки цьому з 2005 року вперше за історію незалежної України стали скорочуватися вбивства на 7-5% щороку. Фактично була знищена система "злодіїв у законі" та "смотрящих" по областях.
3.Була забезпечена реальна свобода зібрань і чесність парламентських і президентських виборів. Розгони опозиційних мітингів та фальсифікації результатів не допускалися.
4.Відбувався перехід до цивілізованого автоматичного фіксування порушень дорожного руху. Втратили значення або були скасовані "блатні" номери.Смертність на дорогах впала на 30%.
5.Було припинене масштабне отруєння країни трамадолом, офіцери нового підрозділу спецоперацій під прикриттям почали виявляти міжнародні канали наркоторгівлі.
За цей час в міліції виросло багато нормальних профі, які відчули смак нормальної роботи без політичних заказух. Я знаю багато справжніх офіцерів, які в це повірили
Можна продовжувати й далі, але я розумію, що на кожен позитив можна привести й негатив.Це - результат "ручного управління", неможливості провести через парламент законодавчих змін.
Але є один, найважливіший результат. За цей час в міліції виросло багато нормальних профі, які відчули смак нормальної роботи без політичних заказух. Я знаю багато справжніх офіцерів, які в це повірили. Власне, ситуація, в якій я працював в цій системі - без нових законів і фінансування реформ - вимагала зробити ставку саме на людський фактор, який і визначатиме майбутнє цієї системи.
7. Пане Юрію! У 1708-1709 роках Іван Мазепа боровся за незалежність України і програв, після чого Україна наступні 200 років лишалася у складі Російської імперії. У 1917-1923 роках за незалежність України боролися лідери УНР і програли, після чого Україна 70 років була у складі СРСР. У 2005-2009 роках помаранчева команда намагался зміцнити незалежність України, "розвернувши" її на Захід, і програла. Тепер, судячи з усього, нам"світить" Євразійський союз. Усі ці випадки між собою об'єднує те, що причиною поразок були міжусобиці поміж лідерами патріотів, що приводили їх та їхню політику до краху. Який, на Вашу думку, існує вихід із цього"порочного кола" української історії і де нам дістати далекоглядних лідерів? Здоров'я,мужності та віри Вам! З повагою, Нестор Писарчук, м. Київ
Несторе,питання, як Ви розумієте, дуже широке. Я багато думав над кривим колесом української історії. До 20 річниці Незалежності написав про це в газеті “Дзеркало тижня” (http://dt.ua/POLITICS/ukrayina_nepokirnih_dush-86420.html). На запитання, що робити, я спробував відповісти в тому ж виданні на річницю Помаранчевої революції.(http://dt.ua/POLITICS/zavdannya_na_nich-91881.html)
Читав відгуки читачів. Багато вважають, що шлях розбудови активного громадянського суспільства, який я пропоную, - задовгий і неефективний. Звичайно, в нашій ментальності давно вкорінилося отримати все одним зусиллям. Ми звично шукаємо легкі відповіді на важкі питання і відкидаємо довгі стратегії поведінки.Прочитав про це у Єжи Гедройця, великого польського симпатика України:дисциплінований поручик Володиєвський з романів Сенкевича “Потоп”, “Огнем і мечем” збудував польську державність по цеглині, а тінь отамана Заглоби і далі гасає українськими степами, рубаючи шаблюкою наліво і направо.
Моя відповідь проста і складна водночас. Роль інтелектуалів, митців, діячів культури - дати сенс суспільного життя в Україні. Роль суспільства - виходити з “крайніх хат” і разом, колективно окреслювати і вирішувати свої проблеми. В такій роботі обов'язково народяться нові лідери, яким можна довіряти. Це дуже важливо, щоб знову не обирати “надію нації” методом тика. Цей метод - добрий для того, щоб робити дітей, але не президентів та його команди.
Я закликаю керуватися чудовим принципом американського президента Теодора Рузвельта “Роби що можеш, з тим, що маєш, там, де ти є”
Якось Оксана Пахльовська порівняла 2 літературних символи: лінивого барина Манілова, в якого мрії про міст і альтанку так і залишилися причудами нероби, а книжка так і лежала роками відкритою на 14 сторінці, та Робінзона Крузо, який історією свого життя став символом нового, діяльного часу.
Я теж закликаю керуватися чудовим принципом американського президента Теодора Рузвельта “Роби що можеш, з тим, що маєш, там, де ти є”.
8. Добрий день, Юрію. Дуже симпатизую Вам особисто. Переживаю за Вас. У мене до Вас запитання. Чи змінилося у Вас ставлення до Януковича і його оточення за час перебування в СІЗО? Як Ви ставитеся до судді Вовка та його дій? Коли ви бачите себе на волі? Чи бачите Ви себе в політиці? Чи вважаєте Ви винуватим в тому, що відбувається, народ України? Адже активність людей в розрізі захисту свободи лідерів опозиції дорівнює нулю. Чому? Андрій, 32 роки. Київ.
На 100 днів президенства Януковича я окреслив його владу формулою “красти, брехати і давити інакомислячих”. На жаль, життя довело, що я був правий.
Єдине, чим здивував Янукович, - це тим, що він хоче бути не главою олігархату, об'єднаного в ПР, а самодержцем. Як колись в анкеті писав російський цар Ніколай ІІ в графі“професія”: “Хозяин Земли Русской”.
Звідси -антиконституційна узурпація повноважень, звідси - одноосібна торгівля Севастополем і газотранспортною системою, звідси - племінна система управління і межигірський Версаль, звідси - загарбання Сім'єю найприбутковіших бізнесів, а в планах - землі.
В цілому я вважаю, що Янукович настільки протиставив себе всім прошаркам українського суспільства, що став приреченим на падіння. Коли це відбудеться - залежить від багатьох факторів, але головним є поява лідера, який запропонує конкретний План Євроремонту України. Думаю, що майбутні парламентські вибори дадуть відповідь на цей запит.
Я не хотів би бути депутатом, навіть якщо б була така юридична можливість
Щодо моїх планів, то я не хотів би бути депутатом, навіть якщо б була така юридична можливість. Але в політиці залишуся в будь-якому разі. Причому, в політиці конкретній, а не кабінетній. Впевнений, що мені є що сказати людям перед тим,як він обиратиме собі нову владу.
Думаю, що маю на це право хоча б тому, що завжди - і на Майдані, і на парламентських виборах-2007, і на президентських виборах-2010 - я виступав за об'єднання демократичних сил, поступаючись власним амбіціям та партійним інтересам. Двічі ми разом вигравали. На президентських виборах гору взяло розчарування і противсіхство,яке вдобрювали своїми чварами майже всі реєстрові демократи. Лише Тарасюк і Юрій Луценко закликали об'єднатися навколо єдиного демократичного кандидата, як і в 2004 р. Нас не почули. В результаті маємо життя, яке не дуже відрізняється від нашої з Юлею тюрми - та ж відсутність прав, свобод, перспектив і щастя.
І винити в цьому народ як мінімум нерозумно. Активність людей буде тоді, коли вони побачать лідера, готового “впиратися” за них. Тим, хто сьогодні не може зібрати людей на акції протесту, варто почати спілкуватися з народом без Шустера.
Я пам'ятаю, як ніхто не вірив в успіх Народної самооборони в грудні 2006, після мого зняття з посади в МВС. Але я пішов не на кулуарні міжпартійні тусовки, а поїхав до людей.
Ніколи не забуду тих зустрічей. Особливо в Луцьку і Рівному. За бортом - мінус 20, а на площі 20 тисяч припорошених снігом, але готових до походу на Верховну Зраду людей!
Знаєте, чому я вірю, що все це знову буде? В ці дні згадував Майдан, читав спогади про нього,і зрозумів, чому всі учасники згадують про Помаранчеву революцію з пафосом і захопленням. Майдан прочинив нам усім двері до України, про яку ми мріємо. В ці17 днів перемагали культурні, патріотичні, солідарні дії. Бізнесмени нарізали ковбасу пенсіонерам і студентам, всі старалися говорити українською, люди браталися, підтримували і довіряли вчора незнайомим людям. І головне - люди там відчували, що від них залежить доля їхньої держави. Це почуття - попри помилки і зради - невбиєнне. Так чи інакше, рано чи пізно - це повториться. І чим більше набухатиме грошима і кров'ю нинішнє самодержав'я - тим швидше.
9. Юрію Віталійовичу, тримайтеся, не дайте їм себе зламати! Дай Бог, щоб вся ця вакханалія закінчилася! Суд над Вами – чистої води політична справа. Люди у Вас вірять! Здоров'я Вам! Михайло. Студент. Харків.
Спасибі за підтримку. За мене не хвилюйтеся. Я свідомо залишився в Україні, щоб довести, що не все продається і не всі бояться. Рік тому я вирішив, що це мій обов'язок як польового командира Майдану. Тепер я відчуваю, що цей вчинок допоміг багатьом людям в Україні і тому навіть в камері - я щасливий.
Привіт Харкову. Знаю, що я перед ним у боргу. Однак, вірю, що Ваше волелюбне місто буде згадувати гепо-мафію, як страшний сон, який уже закінчився.
10. Петр Кицюк. Луценко із усіх представників влади за 20 років є найчесніший із усіх них, іноді смішний, іноді трохи наївний. Наївний тому що занадто вірив Юлі, тому що вона разом із Ющенком бездарні політики. Бандити не пускають його на волю бо бояться самі туди потрапити. Питання до нього: З ким він пов"язує свою політичну кар'єру у майбутньому? Надіюсь, що із Яценюком, адже він на сьогодні є найрозумніший і найперспективніший політик.
Шановний Юрій Віталійовичу, у мене питання: чи вірите Ви, що з нинішнім режимом можна домовитися, щоб Вас перестали так відверто знищувати? Чи згодні Ви, що нинішній Закон Про вибори, при всіх його недоліках, - єдина можливість спробувати набрати більшість у Раді і тільки таким шляхом позитивно вплинути на Вашу долю? Прокурори цинічно коментують показання свідків у Вашій справі і нічого з ними не зробити за законом. Та й самого закону вже у країні не існує. Я з партії Фронт змін і ми сподіваємося, що зможемо змінити ситуацію. У всякому разі, у мене це єдина надія. З глибокою повагою до Вас, Ольга, м. Одеса
Петре. Олю. Дякую за слова підтримки. Повірте, це для мене сьогодні дуже важливо.Стосовно того, кого я підтримую, я б відповів так.
В 2004 р. я приклав багато зусиль, щоб в І турі президентських виборів компанія О.Мороза, в якій я відповідав за агітаційну діяльність, йшла під гаслом: або за Мороза, або за Ющенка - але жодного голосу мафії Кучми - Януковича.
Одного вечора до мене додому прийшов Роман Безсмертний, приніс значок Нашої України і пляшку кон'яку. Він агітував мене перейти в їхню команду. Я ж його переконував, що без голосів усіх незадоволених кучмізмом, в т.ч. і електорату Мороза, ми не виграємо ІІ тур.
Роман Петрович тоді не погоджувався, казав, що це заскладна для людей схема. Хоча Безсмертний - на порядок кращий за мене політик, життя довело, що тоді я був правий. Без спільних зусиль всіх демократів не відбувся б ні Майдан, ні революція 2004 р. І хоч ще до виборів я характеризував Ющенка як “зайця в овечій шкурі”, але перемогти могла (і зараз може!) - тільки єдина, узгоджена кандидатура.
Так,після Майдану я був наївним, вірив, що робота всіх об'єднає
Так,після Майдану я був наївним, вірив, що робота всіх об'єднає. Виявилось, що працювати збиралися одиниці, більше було бажаючих ділити і заробляти.
Так,я вірив, що можна за круглим столом пересваритися, але дійти до спільного знаменника. Виявилося, що шепіт змов і шурхіт купюр глушили будь-які відверті слова.
Знаєте,скільки разів я старався звести за руки “вождів”? Навіть абракадабра НУ-НС була створена задля союзу демократів у 2007 р. Я наплював на повну можливість самостійного проходження в парламент - бо вірив, що Україні в парламенті треба51% демократів, а не 5% Народної Самооборони.
Дев'ять місяців дострокових виборів я прожив в машині. 370 зустрічей по всій Україні,від мінус 20 в Луцьку до плюс 38 в Знам'янці. Сотні тисяч на площах. Мільйони в бюлетенях. Узгоджений уряд, спільний спікер і прем'єр. На другий день Ющенко почав війну з Тимошенко...
Згадую про це не від бажання когось оголосити єдино винним. Винні всі політики, і так звані “молоді” - теж і я, звичайно.
Згадую,щоб пояснити свою думку - немає сьогодні ні партій, ні лідера, здатних самостійно змістити правлячого Кінг-Конга.
Немає сьогодні ні партій, ні лідера, здатних самостійно змістити правлячого Кінг-Конга... Тому вихід, як вчить Кама-сутра, там же, де й вхід: перш за все, треба відновити втрачену єдність демократів
Тому вихід, як вчить Кама-сутра, там же, де й вхід: перш за все, треба відновити втрачену єдність демократів. Я виступав за єдиний список, єдиних мажоритарних кандидатів, єдиного узгодженого спікера і прем'єра. Це - переможний варіант в 2012 р. З відомих всім причин цього не сталося. Ну, що ж - варіант “Б”, слабший, але можливий. Угода Тимошенко,Яценюка і Кличка про спільну програму, спільних кандидатів, спільний уряд. Це -екзамен для їх повернення до влади. Всі інші варіанти - не опозиція, а гра в піддавки з регіоналами.
Сподіваюсь, що я не виглядаю знову наївним:)
11. Діма
Постолюк. Здраствуйте Юрію! Мене
звуть Дмитро, мені 24 роки, проживаю в Херсоні. Я 9 років спостерігаю
за Вашою політичною кар'єрою і мені здається, що тоді на Майдані Ви були
справжнім! Не
думали про владу та особисту вигоду, а в першу чергу ставили інтереси громадян
України. Це
була воістину велика перемога над гнилою і ганебною владою, що правила Україною
після розпаду СРСР. Так
вона важко нам дісталася і так невміло і бездарно команда Ющенка так з нею
обійшлася. Мені
не все відомо про баталії, що відбувалися всередині уряду, але факт на лице -
Ви втратили віру народу і додали сил Януковичу. Повірте,
багато зараз розчарувалися і в ньому і, по правді, він заслуговує того, що про
нього говорять! Днями
я прочитав Ваш коментар про те, що люди в Україні пасивні і не хочуть брати
участь в акціях протесту. Люди просто зневірилися в
політиках! Вони
тепер не чекають від них "покращення життя вже сьогодні", вони
втомилися чути брехню і пусті обіцянки від правителів. На
мій погляд, у ситуації, що склалася у владі, потрібні нові люди! Час
омолодити списки політично активною молоддю і за Вами потягнуться люди. Тоді
Ви будете лідером не купки бізнесменів, якими правлять, у першу чергу, свої
особисті інтереси, а молодих громадян цієї країни, голодних до справедливості і
процвітання батьківщини! Я
відчуваю, що такі люди принесуть користь всій державі, бо Я ОДИН ІЗ НИХ!
P.S. Я
вірю в те що Ви не винні в тих справах, які Вам зараз шиють, але це не може
тривати вічно і, дай Бог, скоро Ви опинитеся на свободі.
Діма, здрастуй. Дякую за
віру і енергію, яка відчувається в твоїх словах. Хочу уточнити: я
зовсім не звинувачую людей за пасивність. Навпаки,
радий, що судячи з активізації протестів Майдан не вдалося ні оббрехати, ні
змусити забути. Так і повинно бути. Раз
скуштували перемогу люди ніколи не будуть плазувати перед народженими повзати,
але купили право красти і брехати.
Мене
дійсно більше турбують застійні, постпоразкові настрої в політиці верхів, а не
низів.
Я не вірю в чудове явище нового Лідера народу
Я не вірю в чудове
явище нового Лідера народу. Альтернативою
Януковичу на сьогодні і ще років на 5 будуть, напевно, залишатися Ю. Тимошенко,
А. Яценюк та В. Кличко. У
всіх є і "+" і "-". Але,
я думаю, що виграє той, хто: 1) - зможе уникнути спокуси "трохи
домовитися" з Адміністрацією Президента, і 2) - зуміє відновити команду
свіжими, реально авторитетними в суспільстві людьми.
Упевнений,
що фокус з вибором нового Месії, оточеного невідомою командою бізнесменів, які в
нього вклали, - більше не пройде. Тепер
суспільство вимагатиме плану дій і досвідчених, перевірених життям виконавців.
До речі, Дімо,
я ніколи не був лідером купки бізнесменів. Даю
тобі слово, що місце в списку Самооборони не коштувало ні одному депутату
жодної гривні. Але,
випробування пройшли не всі. І молоді, на жаль,
теж продавалися "тушками". Звідси
висновок: депутатами повинні ставати ті, для кого втрата імені, громадська
ганьба - важливіше за гроші. Такі люди є.
Їх
сьогодні можна побачити в парламентській опозиції і на вулицях.
Розраховую, що ти - один з них.
PS.
Вибач за "ти", це від щирості і заздрості до твоїх 24 років:)
12. Костянтин Сергійович. Доброго часу доби, Юрію Віталійовичу. Збираєтеся боротися з діючим режимом на свободі?
Добрий день, Костянтине Сергійовичу. А хіба
є сумніви? Я в міру можливостей роблю це і зараз - адже правда завжди була
зброєю, чи не так?
При цьому я намагаюся не тільки аргументовано
критикувати нинішню владу, але і пропонувати відповіді на одвічне питання "що
робити?".
На волі я б зайнявся не стільки негайними протестними маршами, скільки самоорганізацією людей
Тому на волі я б зайнявся не стільки негайними
протестними маршами, скільки самоорганізацією людей. Без внутрішньої роботи суспільства
ми не зможемо уникнути розчарувань у новій, навмання обраній владі.
13. Діана Грибовська. Який стан Вашого здоров'я? Коли ми побачемо Вас на Майдані в перших рядах. Я та моя родина вітаємо Вас, Польового командира, з річницею Помаранчевого Майдану. Здоров'я, терпіння та мужності. Україна Вас підтримує.
Я не привчений публічно скаржитись на здоров'я. Його не так багато, як хотілось би рідним, але не так мало, як розраховують вороги :)
Якщо серйозно - то останніх 10 днів самопочуття покращилося. Відчуваю себе бадьоріше, менше п'ю знеболюючих.
Дякую за турботу і привітання. Саме такі листи для мене найкращі ліки.
14. Миша Карпин. Юрію Віталійовичу, якщо була б можливість повернути час назад, вчинили б по іншому? (Мається на увазі звинувачення у оформленні на роботу у МВС свого особистого водія Леоніда Приступлюка і в порушеннях, пов'язаних з наданням квартири і нарахуванням йому пенсії).
В суді на сьогодні заслухали 46 свідків. Всі, крім одного, заявили, що Луценко не давав жодних вказівок по працевлаштуванню, оформленню стажу, і т.п. щодо водія.Всі підтверджують, що проекти наказів готувалися у відповідності до нормативних документів. Всі заявляють, що не мали жодних сумнівів у законності цих рішень.Тому я не дуже розумію, як би я мав чинити по-іншому? Все, що я зробив - це дав команду оформити мого помічника, водія, і начальника охорони. Апарат підготував усі накази, аналогічні діям всіх попередніх і наступних міністрів. Два інших водії оформлювалися так само. Всі візи - на місці. Всі висновки кадрових комісій - також. Невже хтось повірить, що міністр трьохсоттисячного колективу може особисто вивчати особові справи при нагородженні, присвоєнні звання, чи визначенні стажу?
Все, що я зробив- це дав команду оформити мого помічника, водія, і начальника охорони. Апарат підготував усі накази, аналогічні діям всіх попередніх і наступних міністрів
Але в нашому ГПУ вирішили, що міністр внутрішніх справ "у невстановленому слідством місті, в період лютого 2005-го року" вступив у змову зі своїм водієм, щоб через чотири роки, після зняття і другого повернення на посаду,розікрасти бюджетні кошти в сумі 40 тисяч гривень. Ви в це вірите?
15. Власенко
Оксана. Юрію
Віталійовичу, чому саме Ви віддуваєтеся за всіх нас? Мені
дуже соромно, що не можу нічим Вам допомогти, і дуже шкода, що така щира людина
як Ви змушені своїм здоров'ям і своїм життям доводити за всіх нас, що ми не СКОТИ!
Оксана,
я не думаю, що я "віддувався за всіх". Причини розправи наді мною -
це усунення конкурентів з реальної (а не килимної) політики, і бажання помсти. А ступінь
випробувань - лише спосіб перевірити особу. І не варто звинувачувати людей. В
умовах постмайданних розборок, провалів і зрад багатьох (хоч, на щастя - не
всіх) політиків, звинувачувати людей - остання справа. Скажу чесно - я
не відчуваю себе зрадником Майдану. Я живу в тій
же квартирі, де жив до призначення міністром. Я і
моя дружина їздимо на автомобілях, куплених під банківський кредит. Наші
діти не вчаться за кордоном і не "мажор" ночами. Я не
продав у міліції жодної посади або кримінальної справи. Я
помилявся, але впахував з ранку до ночі, знаючи, що на виборах мені треба буде публічно
відповісти перед людьми. І
я до останнього дня на волі не боявся виступати перед будь-якою аудиторією в
будь-якому регіоні України.
І все
одно - я знаю, що і я винен у невдачах після Майдану. Тому
зібрані за неповний місяць 1 мільйон підписів-поручительств за моє звільнення,
для мене були дуже важливі. Після
цього не помічаєш ні стін камери, ні виття вівчарок за ґратами. Я вибрав політичну діяльність. Всі
ці роки після 2005-го я знав, що мені не пробачать того, що я робив і в що
поширював віру. Як
електрофізик скажу: провідники світла часто потрапляють в ізоляцію:)
Як електрофізик скажу: провідники світла часто потрапляють в ізоляцію:)
Тому
не треба злитися через мене. Найкраща
підтримка для мене сьогодні - Ваша робота, спрямована на те, щоб з багатьох
(вірніше - більшості) "я", знову, як у 2004-му, виникло
"ми". І все буде в
порядку.
16. Віталій
Синявський. Чи плануєте Ви до парламентських виборів у жовтні наступного року
проводити процеси оптимізації всередині партії і не виключаєте можливість об`єднання Народної Самооборони з іншими політичними силами, наприклад, з партією
Батьківщина. Спасибі
Я давно вже рекомендував самооборонцям визначитися
зі своєю ділянкою роботи у реальних опозиційних партіях: Батьківщина, Фронт Змін,
Удар. Не хочу нікого образити, але віддавати сили і розум завідомо непрохідним проектам
- означає допомагати планам партії регіонів. При цьому я вважаю, що лідери зазначених
партій зобов'язані публічно узгодити програму дій, кандидатів, і тіньового уряду.
Якщо вони продемонструють вміння співпрацювати і йти на компроміси - отримають перемогу.
Якщо відкладуть все це "на потім" - наша дорога до світлого
майбутнього знову виявиться кільцевою.
17. Sergey Kalashnik. Юрію, здрастуйте, скажіть, хто для Вас зараз Віктор Ющенко? Доброго дня, Сергію! Ющенко для мене - людина, яка увійшла у печеру переможеного Майданом Дракона і продала його шкуру ворогові Майдану. Пряма політична підтримка Януковича, страх перед бульдозером Партії регіонів - живильне середовище для нинішнього владного свавілля. І вина у цьому В. Ющенка - очевидна.
18. Юрію
Віталійовичу, чому, будучи міністром внутрішніх справ, Ви не посадили тих, хто
зараз посадив вас? Скільки це їм
коштувало? Світлана Іванова.
Є категорія людей, які
не вірять на слово. І
все ж я вам абсолютно чесно заявляю: в МВС я не продав жодної посади, жодного
звання, ні однієї кримінальної справи. Інакше
мені навряд чи б "шили" ту маячню, яку написали в ГПУ.
в МВС я не продав жодної посади, жодного звання, ні однієї кримінальної справи. Інакше мені навряд чи б "шили" ту маячню, яку написали в ГПУ
А
тепер про те, як залишилися безкарними діячі режиму, які довели в 2004 році
народ до Майдану. Два
приклади: один - з області економічних злочинів, інший - бандитизм в точному
сенсі цього слова.
1. Навесні
2005 року в МВС без виклику повісткою з'явився екс-глава Фонду держмайна
Михайло Чечетов. Він
написав явку з повинною, текст якої можете подивитися тут -
http://www.nso.org.ua/docs/chechetov.html. Тільки
по одному епізоду з прихватизацією Криворіжсталі вказаному екс-президентом
Кучмою бізнесменові, держава втратила 20 млрд гривень (ця цифра-результат
порівняння "кулуарної" ціни і ціни відкритого аукціону, який провела
Ю. Тимошенко). Матеріали
посадового злочину згідно із законом МВС передало до Генпрокуратури. Там справа відлежалася і була
закрита. Генпрокурор
став членом Фракції ПР у парламенті, Чечетов без найменших докорів сумління видимих
керує законотворчістю кнопкодавів від ПР.
2. У
2006 році МВС закінчувало розслідування про кримську банду "Сейлем",
на рахунку якої більше 50 трупів. Її
лідер на прізвисько Меля був депутатом Кримського парламенту від фракції
"За Януковича". Коли
Янукович в 2006 році став прем'єром, він прямо сказав мені: "Ти там
поакуратніше з Сашею в Криму". "З яким Сашею?", -
Здивувався я. "Сам
знаєш, з Мельниковим". Я
коротко пояснив ситуацію і сказав, що в мене така робота-бандитів ловити. Як в дитинстві: козаки-розбійники.
Коли Янукович в 2006 році став прем'єром, він прямо сказав мені: "Ти там поакуратніше з Сашею в Криму". "З яким Сашею?", -Здивувався я. "Сам знаєш, з Мельниковим". Я коротко пояснив ситуацію і сказав, що в мене така робота - бандитів ловити. Як в дитинстві: козаки-розбійники.
Не
знаю, на що розраховував Янукович. Але
через пару місяців Мельникова та його спільників було затримано за підозрою в
причетності до вбивства і привезено до Києва. Докази
були зібрані, але для арешту МВС було необхідне погодження Генпрокуратури та
рішення суду. Заступник
генпрокурора Кузьмін особисто викреслив Мельникова з документа. Мельников був
випущений після закінчення 72 годин затримання. З наступного
тижня Луценка почали знімати з посади. З дев'ятої спроби регіоналам
це вдалося. Мельников
незабаром став наглядачем по Криму, а його подільники засуджені.
Шановна
Світлано, я ні в якому разі не хочу сказати, що всі винні, крім мене. Я, звичайно, помилявся. Але щосили робив те, що
зобов'язаний був робити. Мені не
раз говорили мої генерали: кинь, вони тобі не пробачать. Але я
не міг повірити, що все це нікому з політолімпу не треба. І продовжував
публічно називати речі своїми іменами. Напевно,
для нормальної країни - з перебором публічності, так. Але
я чесно попереджав суспільство про загрозу відродження недоторканної
клептократії в країні. Але
вибори 2009 роки були вільними (навіть складно в це повірити всього через 2
роки!) І люди обрали нову владу. Тепер вона може
перемогти корупцію хіба що суїцидом. Або-новими чесними виборами.
19. Roma Kostuk. Юрик!! Допоможу, чим зможу! Звертайся!! Картоплі точно на півроку стане))
- Ромик, тихше! Ато почує Азаров - він, знаєш, який до картохи з капустою ласий!
20. Свого часу
ви були першим політиком який заявив, що народний депутат Юрій Іванющенко -
кримінальний авторитет Юра Єнакієвський. У
той же час ваш колега Геннадій Москаль каже, що в свій період роботи в
правоохоронних органах про таку людину не чув. Як ви думаєте, чому? Спасибі! Щиро,
Олександр Довгопол.
Я
не просто про це заявив, але і прямо з клітки суду навів текст, який в 90-ті
роки зберігався в системі "Скорпіон" Донецького УБОЗу.
З 2005 року роль Ю. Єнакіївського в кримінальному світі і зовсім була зведена до нуля. Хоча депутатом він про всяк випадок став
Г. Москаль про це дійсно
міг не знати. У
ці роки він чистив Крим від "Башмаків" та "Сейлема". І про
єнакіївського авторитета середньої руки навряд чи щось знав. А
з 2005 року роль Ю. Єнакіївського в кримінальному світі і зовсім була зведена
до нуля. Хоча депутатом він про всяк випадок став. Саме
тоді, аналізуючи списки різних партій, аналітичний центр МВС і звернув на нього
увагу.
Тому
моя заява була правдивою. Коли
перестає працювати закон - починають правити злодії в законі. Як
екс-міністр внутрішніх справ я, по-моєму, був просто зобов'язаний про це
сказати. Інакше
був би тим вартовим псом, який не загавкав у потрібний момент. Пам'ятайте Конана Дойла?
21. Шановний пане Юрію, чи не вважаєте Ви себе винним за те, що зараз відбувається в Україні? Роман,Київ-Донецьк-Кіпр.
І себе також. Але не збираюся зациклюватися на посипанні голови попелом. За одного битого двох небитих дають.
22. Yuriy Sergienko. Юрію Віталійовичу, чим будете займатися, коли Вас звільнять? Бережи Вас Бог!
Я залишуся публічним політиком, докладу всіх зусиль для зміни влади і країни.
23. Konstantin Matokhin. Яку допомогу вам можуть надати громадяни України, що живуть у США?
Костянтине. Дякую за небайдужість. Найкраща підтримка -згуртування однодумців навколо ідеї європейської демократичної країни. Інтернет Вам в поміч. Якщо зможете допомогти досвідом, ідеями громадським активістам в Україні - це буде допомогою і мені. Ну і, звичайно, можете брати участь у висловленні свого ставленні до української влади в рамках політичних акцій української діаспори, яка завжди займала активну, неугодовську позицію.
24. Юрію, тримайтеся! Дуже Вами пишаюся. Немає у нас зараз лідерів такого масштабу, як Ви і Юлія Володимирівна. Нікому повести народ на боротьбу із цією владою. У 2004 році була з Вами на Майдані. Відчуття щастя, відчуття ліктя, спільність мас - цього не забути. Питання: що робити опозиції? Як їм згуртуватися? З повагою, Любов Компанієць, Комерційний директор ЗАТ Діон.
Шановна Любове, спасибі! Підтримка таких, як Ви, для мене дуже важлива. Я якось писав з приводу ставлення до Ю. Тимошенко: підтримка своїх нині - найкраща форма боротьби із владою.
А на Ваші питання я відповів трохи раніше.
25. Добрий день. Питання полягає в наступному: чи зверталися ваші адвокати в Європейський суд з прав людини у м. Страсбурзі у зв'язку з тотальною дискримінацією прав людини та основних свобод, які передбачені в конвенції прав людини та основних свобод? А. Забродін
Ще навесні ми направили свою скаргу до Європейського суду з прав людини. Нашому
зверненню надали статусу пріоритетного. З нетерпінням чекаю на результат
Доброго дня. Так, ще навесні ми направили свою скаргу до Європейського суду з прав людини. Нашому зверненню надали статусу пріоритетного. З нетерпінням чекаю на результат. І не лише виходячи з природного особистого інтересу. Розгляд законності арешту з причини відмови визнавати себе винним, відмови давати свідчення до суду, а також виступів у ЗМІ - дуже важливо для тисяч інших арештантів.
Адже абсолютно ясно, що не можна заарештовувати за використання своїх конституційних прав. Але, напевно, ця істина повинна бути озвучена Європейським судом, щоб припинити сталінську практику наших ГПУ та судів. Дуже на це розраховую - адже це додасть хоч якийсь сенс року, проведеному за ґратами.
26. Володимир Голубинський. Доброго дня, пане Луценко! Я прихильник Майдану а, значить, і Ваш. Зараз багато говориться про причини поразки Майдану. І абсолютно всі говорять про "колективні" причини. Я з цим не згоден. Тільки один-єдиний Ющенко зрадив його. А якби хтось і зазіхав на це, то нормальний Ющенко, використовуючи всю міць свого мандата Майдану, мав би всі шанси захистити Святі для всього Світу ідеї Майдану. Але сталося навпаки. Працюючи міністром за квотою президента, Ви опинилися у центрі конфлікту між Ющенком і Тимошенко, яка завжди підтримувала Вас максимально. Тому що президент виламував Вам руки, примушуючи діяти проти ідеалів Майдану і зіштовхував Вас лобами з Тимошенко. Ви були з нею єдині, і це дратувало Ющенка. І раптом, незадовго до Вашого арешту, я був шокований Вашими словами: "з ілюзією Ю.В. покінчено". Що ми маємо зараз? Майдан розтоптаний Ющенком. Замість роботи над єднанням Сил Майдану, Ющенко, прийшовши до влади, негайно почав сіяти зерна розбрату в середовищі помаранчевих. Ю.В. не воювала з Ющенком - вона, як могла, чинити опір його руйнівній діяльності. Його нечувану зраду засуджує весь Світ! Але що, на Вашу думку, зрадила ВОНА? Чому ВОНА - ілюзія? Зерна розбрату Ющенка дають сходи і зараз. Численні царьки помаранчевого спектру не можуть стримати свої особисті амбіції та об'єднатися. Але в одному вони дуже навіть єдині - вони з насолодою дружать проти Ю.В. Взяти, наприклад, А. Гриценко. Програми їхні схожі як 2 краплі води. Але він люто її ненавидить за те, що в інтересах свого протистояння в боротьбі проти Юди, вона змушена була звільнити Гриценка. Хіба може ОСОБИСТА образа бути аргументом у справі об'єднання помаранчевих? Чому я взяв для прикладу Гриценка? Тому що він значно розумніший за багатьох інших помаранчевих царьків. Але Ви, Ю.Л., не ці Інші! Тому й пишу Вам. Мені здається, у Вас немає іншого гідного вибору, окрім підтримки та об'єднання навколо Ю.В. Це було б внеском у реальне відродження ідеалів Майдану!
Шановний Володимире, на жаль, у мене немає можливості прочитати контекст цього мого висловлювання про втрачені ілюзії. Але, у будь-якому випадку, я із 2007 року жодного разу не ставив під сумнів союз демсил, які тоді перемогли і сформували коаліційний уряд на чолі з Ю. Тимошенко. Досить проаналізувати дії Самооборони і Луценка як політика, щоб переконатися, що ми були надійними союзниками (хоча в ціні були ті, хто торгувався).
Ми з нею з Юлією Володимирівною Стрільці. У всіх сенсах цього слова
Що стосується сьогоднішніх відносин із Юлією Володимирівною, то вони - незмінно товариські. Перечитайте мого листа у зв'язку з її арештом (http://www.nso.org.ua/ua/analytics/9237) - переконайтеся у щирості.
Та й як може бути інакше, якщо ми з нею Стрільці. У всіх сенсах цього слова.
27. Bogdan Snigir. Юра, Ви відчуваєте свою вину перед Колесніковим та Ахметовим?
Регіонали довго мусували цю тему, що я повинен вибачитися перед Колесніковим. Навіть подали цю вимогу до суду. Суд я у підсумку виграв, тому що всі заходи зі звинувачення, арешту і т.п. пана Колеснікова вживала виключно Генеральна прокуратура. У 2007 році була навіть кримінальна справа про законність дій посадових осіб МВС у контексті справи Колеснікова. Я тоді був в опозиції, і тим більш переконливо виглядає результат - справа закрита за відсутністю складу злочину.
Однак у 2009 році я мав можливість вибачитися перед паном Колесніковим в особистому порядку за окремі некоректні висловлювання. Ахметов запропонував потиснути руки. Що ми і зробили. Я вважаю, що інцидент був вичерпаний, хоча політично залишаюся противником і пана Колеснікова, і Партії регіонів.
28. Ю. Яворський. В важкі часи, часи випробувань найкраще проявляють себе, показують свою суть, люди, які тебе оточують. Хто найбільше розчарував і підтримав? Конкретно. Бажаю зберігати таку ж силу духу, як завжди. Тримайся. Банді залишилось ще не довго…
В тюрмі я зрозумів одну дуже важливу річ: любити легше. Ніж ненавидіти
Юра, ти знаєш, що в тюрмі я зрозумів одну дуже важливу річ: любити легше. Ніж ненавидіти. Ти мій старший товариш по Політеху,пам’ятаєш мій запальний характер. Він не змінився. Але імена зрадників і боягузів не беру в голову. Повір, що коли починаєш підсумовувати життя - а вже47! - розумієш, що зараховується лише позитив. Тому, якщо є можливість не звертати увагу на підлість, зраду, брехню тощо - раджу не множити зло.
Як вийду - обов’язково розповім про всіх, хто підтримав. Але не все можна сказати публічно - такий час.
29. Пам'ятаю, відповідаючи на питання Корреспондента, чи не призведе підвищення штрафів до зростання корупції у ДАІ, Ви відповіли: "Не хочеш платити хабарнику, не порушуй". Чому "хабарнику", а не "штраф"? Ви розуміли, що дали відмашку своєї вертикалі? З повагою Володимир Мотика (vmotyka).
Пане Володимире, йшлося і про правильність підвищення штрафів, і про неприпустимість хабарництва. Я наполягав, що весь світ йде через автоматичну систему фіксації порушень. Це прибирає контакт ймовірного хабарника і хабародавача. Кореспондент не вірив - все рівно вони домовляться, тільки дорожче. Моя відповідь була б кращою, якби я сказав би Вашими словами.
Підтвердження правильної обраної стратегії - в цифрах, які не можна підтасувати. Це - смертельні випадки в ДТП. 2007 рік - 9,6 тисяч чоловік на рік загиблих, 2008 - 7,7 тисяч, 2009 - 5,3 тисячі чоловік. Ось ці чотири тисячі врятованих життів - наш результат в ДАІ тих років.
Недолік (і дуже відчутний) - відсутність єдиної комп’ютеризованої системи МВС. Ми її мали завершити у 2010 році. Тоді ми б мали нормальну систему сучасної дорожньої поліції, а не пости машинного доїння, будки яких знову повідкривав Могильов.
30. Yuriy Onyshkiv. Юрію Віталійовичу, а які анекдоти зараз популярні в СІЗО?
Тут сміються над тим самим, що і у вас.
Особливо популярним персонажем став Родіон Кірєєв. Останній анекдот, що тепер до нього треба звертатися "Ваша шесть!"
Люблять 95-й квартал. Цінують, коли програма У світі рідкісних тварин на Першому національному переривається прямим включенням промови Азарова на засіданні Кабміну.
Особливо популярним персонажем став Родіон Кірєєв. Останній анекдот, що тепер до нього покладено звертатися "Ваша шесть!".
31. Sta Botinkin. Шановний Юрію Віталійовичу, скажіть, чи діяли б Ви рішучіше, перебуваючи при владі у 2005-9 роках, якби припускали такий розвиток подій, як сьогодні. У тому числі і щодо Вас. Чи не думаєте Ви, що Ваше сьогоднішнє становище (та і Тимошенко теж) - наслідок недостатньої рішучості людей, які перебували при владі після пом. революції? З повагою, Ста.
Index. Доброго дня шановний Юрію! Перш за все, хочу подякувати Вам і вашим колегам за надану можливість поставити питання. Більшість свідомих громадян нашої країни, кому небайдужа її доля, а також людей, які перебувають за її межами, уважно стежать за всіма процесами, що відбуваються в Україні. У тому числі, і тими, які пов'язані з переслідуваннями опозиції. Розуміємо, що все це, лежить лише у політичній площині, а не прагненні правлячої влади "встановити істину". По суті, Україна, перебуває в ситуації, рівнозначній втраті незалежності та суверенітету. Для подібних висновків і заяв є більше ніж достатньо підстав. Ви займали посаду Міністра Внутрішніх Справ України аж до приходу до влади Януковича, тобто досить тривалий час. На мій погляд, Ви, в силу свого положення, обов'язків, можливостей і наданої вам довіри народу України, не могли не знати, не мати інформації і не проаналізувати подібний результат подій. Хочу зробити невеликий відступ:
- Що робить хороший воєначальник (командир), який зайняв вигідну стратегічну позицію або кордон? Імовірно, ставить бойову охорону, готує плацдарми на випадок відступу або раптового нападу, засідки, риє окопи, проводить лінії зв'язку, зводить укріплення, мінні поля, сподіваюся, ви зрозуміли про який "комлекс заходів" я веду мову не в буквальному сенсі, а в переносному .
- Що робить "поганий командир"? Він віддає наказ своїм підлеглим обнишпорити всі прилеглі околиці в пошуках самогонки, курей, жратви та жінок легкої поведінки, ведучи безтурботний спосіб життя. Він думає, що вигравши бій (баталію), він здобув перемогу у війні.
- Що робить ворог, який не розбитий, а лише поніс невеликі втрати, прагнучи взяти реванш? Він зміцнює бойові порядки, аналізує помилки, підсилює слабкі місця, відновлює сили. І у зручний момент переходить у контратаку.
Отже, що буде якщо він нападе на "доброго воєначальника", які його шанси перемогти? Думаю, що Ви погодитеся, битва буде гарячою і переважно не на стороні нападника. У другому випадку результат очевидний, ворог без шуму зніме вартових, без жодного пострілу розправитися з його військом, а самого командира зв'яже по руках і ногах та кине в темницю. Я не плутаю ваші повноваження і повноваження голови СБУ. Але тим не менше перехід влади від попереднього уряду Кучми відбувався за відомих вам обставин. І Ви були у рівній мірі відповідальні перед народом, який привів Вас, Ющенка і Тимошенко до влади. У зв'язку з цим, таке питання: Чому особисто Ви, Юрію, не вжили адекватних заходів для захисту України? А якщо вжили, то чому вони не спрацювали у потрібний момент? З глибокою повагою, щиро співпереживаю за Вас. Бажаю якнайшвидшого звільнення свободи, щастя, здоров'я і зустрічі з коханими, рідними та близькими людьми! Хай береже вас Господь! Слава Україні! P.S. Буду дуже щасливий, якщо отримаю Вашу відповідь. Index
Шановний Index, шановний Sta.
У багатьох попередніх відповідях я постарався пояснити, як уникли покарання ті, хто розграбував і затероризував країну. Усі наші документи просто лягали під сукно ГПУ, яка стала генеральним могильником резонансних кримінальних справ. Потім В. Ющенко підписав сумнозвісний Меморандум із Партією регіонів, який ввів недоторканність не лише депутатів Верховної Ради, але й місцевих депутатів. Усі спроби покарати за сепаратизм, фальсифікацію виборів, розпалювання антиукраїнської пропаганди також ховалися підконтрольною Януковичу ГПУ.
Мої та інших членів уряду звернення до Ющенка про необхідність змусити працювати Генпрокуратуру не мали ніякого ефекту. На зміну С. Піскуну, який став депутатом від Партії регіонів, прийшов А. Медведько, який 20 років пропрацював на Донбасі рука об руку з верхівкою регіоналів.
Результат був передбачений Ліною Костенко: "Непокаране зло регенерує себе".
За тотального контролю над цим ключовим органом державного обвинувачення Партія регіонів почувала себе абсолютно безкарною, аж до побиття співробітників Держохорони під час взяття штурмом будівлі Генпрокуратури.
На повторне призначення у 2008 році я погодився за умови призначення нового, принципового і позапартійного Генпрокурора. Ющенко пообіцяв, а через місяць - умив руки
Я все це бачив, переживав, але нічого змінити не міг. На повторне призначення у 2008 році я погодився за умови призначення нового, принципового і позапартійного Генпрокурора. Ющенко пообіцяв, а через місяць - умив руки.
Природне запитання - чому ти, Луценко, у таких умовах не пішов з посади? Відповім: у 2006 році я не балотувався по жодному списку, знаючи, що внаслідок цього мене знімуть з посади. Але зате МВС забезпечило перші чесні парламентські вибори, до яких ні у кого не було претензій.
Здати МВС напередодні вирішальних президентських виборів 2009 року я вважав політичним боягузтвом. Особливо у світлі відвертого союзу Ющенка і Януковича проти Тимошенко. В рамках закону я зробив усе, щоб вибори були чесними. Ми вичистили зі списків південного сходу сотні тисяч "мертвих душ". Ми зірвали план виготовлення мільйона фальшивих бюлетенів у Донецькій області. Ми зупинили спроби масового підкупу виборців. Ми не допустили вакханалії масового підвезення простимульованого електорату. У підсумку Янукович, який хвалився запланованим його штабом 15% відривом, виграв 3%. Сумно, але чесно. Тепер уже ні для кого не секрет, що головною проблемою кампанії Юлії Тимошенко стали її штаби. Юля у найскладніших умовах кризи, без будь-якої підтримки НБУ, ФДМ і президентської вертикалі, все-таки утримала країну від економічного колапсу. І у цей важкий час уся політкампанія лягла на її плечі. Штаби просто за звичкою сподівалися на її авторитет, деякі відверто продалися опонентам. І ті, й інші масово поїхали на новорічні канікули і прибули з альпійською засмагою рівно за 2-3 дні до другого туру.
Я зробив усе, що міг. І Юлія Володимирівна - теж. Але за всього прагнення до перемоги ми, на відміну від наших опонентів, не вийшли за рамки закону. І своїх білоконей з підрахуями у нас не водилося
Якщо хтось розраховував, що я буду робити те, що творила міліція у 2004 на користь "свого" кандидата - даремно. За всієї підтримки Ю. Тимошенко, я і в думках не допускав використання міліції у фальсифікаціях. Це просто знищило б усе, у що я вірю і що робив ці роки в МВС.
Так що, шановний Index, я зробив усе, що міг. І Юлія Володимирівна - теж. Але за всього прагнення до перемоги ми, на відміну від наших опонентів, не вийшли за рамки закону. І своїх білоконей з підрахуями у нас не водилося. Хтось назве це слабкістю, я ж вважаю, що це моральна запорука майбутніх перемог. Інакше - зітреться різниця між демократією та авторитаризмом. І тоді замість вибору - як у сусідній країні: Пу-Пу-Ме, Пу-Пу-Ме.
32. Юрію Віталійовичу, якщо через кілька років Ви знову повернетеся у владу, чи будете ви мститися?
Нещодавно почитав дуже важливу книгу - Дхаммапада. Це - збірки віршів і притч Будди, які через 2,5 тисячі років вражають своєю глибиною і яскравістю. Один із найкращих - до Вашого питання:
"Зло, вчинене людиною,
Яке з'являється в ній і викликане нею,
Руйнує цього дурня,
Як алмаз точить скелю, із якої він з'явився".