ГоловнаУкраїнаВсі новини розділу
 

Рада Європи: Українські ЗМІ не забезпечили виборцям доступ до неупередженої інформації

Корреспондент.net, 1 квітня 2002, 16:18
0
7

Європейські експерти відзначають, що українські ЗМІ не забезпечили виборцям доступ до неупередженої і збалансованої інформації про партії і блоки, які брали участь у виборах, виходячи зі стандартів Ради Європи. Про це йде мова в попередньому звіті щодо моніторингу висвітлення ЗМІ виборів до Верховної Ради України, повідомляє Інтерфакс-Україна.

Моніторинг проводився Європейським інститутом засобів масової інформації. Цей проект частково фінансувала Європейська комісія через "ініціативу на підтримку демократії і прав людини".

Висвітлення подій на каналах УТ-1, "Інтер", ІCTV і "Студія 1+1", зазначено у звіті, "було упередженим, позитивно висвітлювався блок "За Єдину Україну!" і СДПУ(о), негативно - опозиційні партії".

"Друковані ЗМІ виявилися упередженими, межа між редакторським коментарем і висвітленням новин була розмитою", - підкреслюють експерти.

У той же час, у порівнянні з попередніми виборами, відзначається в звіті, сталися певні зміни на краще: ЗМІ забезпечували виборців різноплановою і повною інформацією, що могла б допомогти їм зробити політичний вибір; більшість електронних ЗМІ проводили дебати між партіями (блоками); закон про вибори в новій редакції більш досконалий у порівнянні з попередніми редакціями; більшість юридичних проблем були пов'язані із застосуванням закону, а не стосувалися його змісту.

Однак були зафіксовані "очевидні й істотні порушення вимог закону про вибори, що вплинуло на виборчу кампанію", - відзначається в звіті.

Так, загальнонаціональний канал УТ-1 вчетверте поспіль (у 1994, 1998 і 2002 роках) не зміг зайняти під час виборів нейтральну позицію, продемонструвавши "заангажованість на користь "партії влади" - блоку "За Єдину Україну!", присвятивши більш ніж 50% ефірного часу в новинах висвітленню подій, пов'язаних з цим блоком".

Разом з тим експерти відзначають, що в порівнянні з попередніми виборами кількість доступної інформації про нинішню виборчу кампанію була значно більшою - державні і приватні канали транслювали більше різноманітних програм, включаючи дебати й інтерв'ю. "Але незважаючи на ці позитивні зміни, українські медіа надавали перевагу висвітленню діяльності невеликої групи партій і блоків, які підтримують уряд чи є його союзниками - "За Єдину Україну!", СДПУ(о), "Команда Озимого Покоління", Партія Зелених, "Жінки за майбутнє", - повідомляється у звіті.

У той же час висвітлення діяльності блоку "Наша Україна" і блоку Юлії Тимошенко було переважно критичним, відзначають експерти. "Такий підхід був особливо очевидний у випадку державного телеканалу УТ-1" і приватних телеканалів "Студія 1+1", "Інтер", ІCTV".

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію.
powered by lun.ua

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ

Загрузка...
Loading...

Корреспондент.net в соцмережах