ГоловнаУкраїнаВсі новини розділу
 

Медіа прочуханка. Переділ в українських ЗМІСюжет

Корреспондент.net, 3 лютого 2017, 14:17
0
1433
Медіа прочуханка. Переділ в українських ЗМІ
Проблеми в українських ЗМІ

Що відбувається в українських засобах масової інформації.

Незважаючи на зміну влади в Україні тривають проблеми зі свободою слова.

Деякі ЗМІ заявляють про тиск, інші намагаються закрити, треті - купити в інтересах влади.

Корреспондент.net зібрав інформацію про останні проблеми на медіа-ринку.

112-й канал

Про тиск на інформаційний канал "112 Україна" його представники заявляють давно.

Цього тижня народний депутат Сергій Лещенко опублікував план Адміністрації президента із захоплення каналу.

Про те, що 112-й хоче забрати собі Петро Порошенко заявляв і побіжний нардеп Олександр Онищенко.

"Це робилося і продовжує робитися за традиційною схемою - шляхом створення проблем, а потім - пропозиції, від якої "складно відмовитися"", - пише Лещенко.

Зокрема, депутат нагадав, що минулого тижня Нацрада відмовилася продовжити каналу ліцензію через нібито непрозору структуру власності.

Він опублікував документ, який свідчить про намір оточення президента "приборкати" телеканал. План включає: припинення дії ліцензій в цифровому мультиплексі MX-5 для п'яти підприємств, які здійснюють трансляцію каналу, обмеження присутності каналу 112 в кабельних мережах, відбір ліцензії на супутникове мовлення.

Нардеп від БПП, а в минулому заступник голови Національної ради з питань телебачення і радіомовлення Григорій Шверк назвав фейком оприлюднений депутатом Сергієм Лещенком "План дій щодо проекту 112".

"Щодо тіла листи - це дійсно текст, який я міг написати. Стовідсоткової гарантії не даю, бо вже два роки минуло, але це схоже на мою переписку", - зазначив колишній член Нацради.

"А щодо тексту плану - це фейк. Там є лише деякі реальні слова, які могли мені належати, - щодо цифрових ліцензій", - заявив Шверк.

Newsone

На іншому інформаційному каналі країни Newsone - змінилося керівництво.

9 січня генпродюсер NewsOne Олексій Семенов і головні зірки каналу Матвій Ганапольський і Євген Кисельов заявили, що йдуть з каналу.

Власник каналу народний депутат Євген Мураєв каже, що шукає партнера для розвитку каналу.

"У мене немає бажання щось продавати. Знаєте, будь-яка влада хоче взяти контроль над медіа, це виражається в різних варіантах. Можна відібрати ліцензію, можна видавати якісь скарги, які призводять до втрати ліцензії. У такій ситуації, безумовно, необхідний сильний міжнародний партнер. Зараз я шукаю формулу співпраці, щоб залучити іноземного інвестора", - розповів власник NewsOne.

Новим генпродюсером каналу став Ігор Носиков, він колишній радник міністра енергетики Ігоря Насалика.

Носикова пов'язують з близьким другом президента Ігорем Кононенком.

Саме Кононенко фігурує у всіх планах щодо будівництва в країні пропрезидентського медіа-холдингу.

Tonis

На ринку стверджують, що Семенов, Ганапольський і Кисельов пішли на Tonis.

Ймовірно, що з березня цей канал змінить мовлення на інформаційне.

Про його власників вже довелося чути три версії. Новий проект пов'язували з міністром внутрішніх справ Арсеном Аваковим, з колишнім народним депутатом від Партії регіонів Володимиром Макеєнком і з президентською командою.

1 +1 та Інтер

Найбільші мовники країни також заявляють про проблеми.

1 + 1 Нацрада з питань телебачення і радіомовлення довго не хотіла продовжувати ліцензію.

На Інтер ще влітку нападали представники правих рухів і палили студії каналу.

Радіо Вести

Є проблеми і у найбільшій інформаційній радіостанції країни.

"Радіо Вести" вже в лютому може залишитися без ліцензій на мовлення в найбільших містах своєї присутності - Києві та Харкові. Термін дії київської ліцензії, закріпленої за юридичною особою ТРК "Дивосвіт", закінчується 25 лютого 2017 року. Ліцензія, видана на ТРВК "Мастер" в Харкові завершується 13 лютого 2017 року.

У радіо конфлікт з Національною радою з питань телебачення і радіомовлення.

"Радіо Вести" подали документи на продовження ліцензії, але у регулятора виявилися претензії до документів щодо структури власності радіостанції. Нацраді здаються неправдоподібними джерела капіталу власника станції.

При цьому глава Нацради Юрій Артеменко каже, що у нього претензій до редакторської політики та журналістів радіо немає.

Нацрада навіть звернулася в СБУ із запитом, в якому попросила встановити кінцевого бенефіціара радіостанції.

Тим часом, Міжнародна і Європейська федерації журналістів офіційно заявили про підтримку Радіо Вести. International Federation of Journalists, а також European Federation of Journalists вважають, що "передбачувані невизначеності" щодо бенефіціарів компанії не є підставою для відмови в продовженні ліцензії Нацрадою.

Пака ситуація залишається в підвішеному стані.

Країна.юа

Інтернет - видання "Країна" заявляє, що на адресу видання надходять погрози. В тиску звинувачують владу.

Рейтинг свободи слова

У минулому році Україна поліпшила свої позиції в рейтингу свободи слова, який складає міжнародна неурядова організація Freedom House.

За стобальною шкалою (де 100 - найгірший показник) Україна отримала 53 бали і залишається в розряді країн з "частково вільною" пресою.

У рейтингу Freedom House, оприлюдненому рік тому, Україна мала 58 балів, поліпшивши свій показник з 63 балів в 2014 році. У 2015 році Україна перейшла з розряду "невільних" в розряд "частково вільних" країн.

Країни з вільними ЗМІ повинні мати не більше 30 балів.

ТЕГИ: СМИИнтержурналистЖурналисты1+1Вестителеканал Интертелеканал 1+1
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію.
powered by lun.ua

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ

Загрузка...

Корреспондент.net в соцмережах