RU
 

Це вбило її. Скандальне інтерв'ю принцеси ДіаниСюжет

Текст: ,  24 травня 2021, 21:34
0
1952
Це вбило її. Скандальне інтерв ю принцеси Діани
Фото: Getty
Принцеса Діана

Відверті заяви Леді Ді були отримані обманним шляхом, показало нове розслідування.

 
У британському парламенті вирішили звернутися до корпорації BBC за поясненнями після публікації розслідування про скандальне інтерв'ю принцеси Діани, яке стало найвпізнаванішим в історії компанії та привело, як заявляють герцоги Вільям і Гаррі, до її загибелі.
 
Нинішній глава BBC Тім Деві назвав день публікації чорним днем для корпорації, а екс-гендиректор BBC Тоні Голл, який покривав журналіста, пішов з поста керівника лондонської Національної галереї. Корреспондент.net розповідає подробиці. 
 
 
Обман журналіста в BBC вважають випадком
 
24 травня видання Telegraph дізналося, що комітет Палати громад з питань цифрових технологій, культури, ЗМІ і спорту парламенту Великої Британії має намір запросити керівників корпорації BBC, щоб вони надали свідчення у зв'язку з новими подробицями, які було розкрито, про скандальне інтерв'ю принцеси Діани журналісту Мартіну Баширу.
 
Рішення прийняли після оприлюднення підсумків розслідування обставин інтерв'ю. З'ясувалося, що Башир використовував для отримання згоди на інтерв'ю методи, що суперечать стандартам корпорації, а керівництво корпорації його не зупинило.
 
Співрозмовники видання заявили, що парламентарії попередньо обговорили це питання та хочуть, щоб на засідання комітету прийшли колишні і нинішні керівники BBC, щоб надати свідчення. Члени парламенту хочуть дізнатися про заходи, до яких вдається корпорація зараз і які гарантії того, що такого більше не трапиться.
 
Наприкінці минулого тижня опублікували результати шестимісячного розслідування, яке присвятили обставинам інтерв'ю Леді Ді для передачі Панорама в 1995 році, коли вона ще була дружиною спадкоємця престолу принца Чарльза. Розслідуванням керував лорд Дайсон, колишній Хранитель сувоїв Великої Британії.
 
Інтерв'ю, яке вмить стало сенсацією, стало доленосним для всіх його учасників. Наслідком для Діани було розлучення. Для інтерв'юера - маловідомого журналіста - розмова послужила початком успішної кар'єри, хоча він так і залишився особою, якій принцеса Діана зізналася в невірності чоловіка.
 
 
 
Після виходу інтерв'ю всі задавалися питанням, як раніше дуже обережна Діана погодилася на таке відверте інтерв'ю.
 
Як показало слідство, Башир спершу вийшов на брата принцеси Діани Чарльза Спенсера, якому заявив про цінну інформацію, що стосується втручання ЗМІ в життя їх сім'ї.
 
Щоб переконати графа, журналіст пообіцяв надати йому докази того, що колишній глава служби безпеки Спенсера отримував гроші від таблоїдів і спецслужб за особисту інформацію про Спенсера.
 
Башир показав йому банківські виписки, які, як з'ясувалося, виготовив знайомий дизайнер журналіста.
 
 
 
Спенсера вразила заява Башира, що в цьому замішаний особистий секретар принца Чарльза Річард Ейлард. Коли він подзвонив редактору Панорами Стіву Г'юлетту і запитав, чи можна вірити Баширу, то отримав у відповідь: "У нас він один із кращих".
 
При цьому журналіст попросив графа влаштувати йому коротку, "хвилин на 15", зустріч із принцесою Діаною, щоб і їй розповісти про все.
 
Чарльз Спенсер організував журналісту зустріч з Діаною в квартирі своєї знайомої 19 вересня 1995 року. Граф теж був присутній на зустрічі і коротко записав те, що чув. Всього в його записах 38 пунктів, в основному твердження Башира. 
 
Всі заяви журналіста, які виявилися його особистою вигадкою, мали спонукати Діану думати, що їй не варто довіряти своєму оточенню, яке, за його словами, таємно зливає інформацію про неї в пресу і взагалі готує проти неї змову.
 
Спенсер не повірив жодній заяві Башира в розмові з Діаною, але її це вразило. На 1995 рік Діана вже переконала себе, що має ворогів нагорі, тому була вразливою та неспокійною. "Я думаю, вона тільки й шукала цьому підтвердження", - сказав граф.
 
Діана і Башир і далі спілкувалися, і в підсумку принцеса погодилася дати інтерв'ю, в якому вперше розповіла про зради принца Чарльза, про свій роман з кавалеристом Джеймсом Г'юіттом, свою булімію та важкий психічний стан.
 
Програма стала сенсацією в усьому світі. Це інтерв'ю стало однією з найрейтинговіших програм в історії британського телебачення. За різними оцінками, в день ефіру його подивилися близько 23 мільйонів тільки британців.
 
Через місяць на вимогу королеви Єлизавети II послідувало розлучення, через яке принцеса Діана втратила титул і залишилися без захисту Букінгемського палацу, а через рік загинула в автокатастрофі у Парижі.
 
Також з'ясувалося, що Башир брехав керівництву телерадіокомпанії про фальшиві документи, але його начальство обрало за краще залишити це без втручання.
 
Вже через рік після інтерв'ю з'явилися перші публікації, що його взяли нечесно. Тоді BBC почала внутрішнє розслідування, яке очолив глава відділу новин корпорації Тоні Голл.
 
За його підсумками BBC визнала факт виготовлення фальшивих виписок, але прийшла до висновку, що вони не вплинули на рішення принцеси дати інтерв'ю, тому звільнили тільки дизайнера, який виготовив їх. Самого Башира Голл назвав "чесною та гідною людиною", а його вчинок випадком.
 
Сам Башир пішов з BBC наприкінці 1990-х, після чого деякий час працював у США на американському телебаченні. У 2016 році Башира знову взяли на роботу в BBC на посаду кореспондента з питань релігії, а Тоні Голл на той момент був гендиректором корпорації.
 
Принци Вільям і Гаррі в своїх заявах за підсумками розслідування висловили думку, що інтерв'ю Баширу побічно вплинуло на події, які в підсумку привели до загибелі принцеси Діани.
 
"Обманний шлях, яким було отримано це інтерв'ю, вплинув на те, що сказала в ньому моя мати. Це інтерв'ю відіграло велику роль у погіршенні відносин між моїми батьками і завдало неоціненної шкоди іншим людям. Сумно усвідомлювати, що помилки, яких допустила BBC, так вплинули, що у неї розвинулися страхи, параноя та замкнутість, які запам'яталися мені під кінець її життя", - заявив у своєму відеозверненні принц Вільям.
 
Водночас він висловив прикрість, що BBC не провела належного розслідування одразу, а його мати так і не дізналася, що її обманули журналісти. "Її підвів не тільки безчесний журналіст, а й керівництво BBC, яке закрило очі на ситуацію замість того, щоб поставити жорсткі питання", - додав Вільям.
 
У свою чергу, принц Гаррі назвав причиною смерті Діани "культуру експлуатації та неетичні практики" в медіа, які, за його словами, поширені досі.
 
"Наша мама померла через це, і нічого не змінилося. Коли ми відстоюємо предковічну пам'ять про неї, ми захищаємо всіх інших і підтримуємо гідність, з якою вона жила своє життя", - йдеться в заяві Гаррі.
 
Новини від Корреспондент.net в Telegram. Підписуйтесь на наш канал https://t.me/korrespondentnet
ТЕГИ: королевская семья БританииBBCскандалинтервьюБи-би-си
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію.
powered by lun.ua
Читати коментарі