ГоловнаУкраїнаПолітика
 

Дождь більше не йде. Як канал висвітлював УкраїнуСюжет

Корреспондент.net, 13 січня 2017, 10:45
1
1361
Дождь більше не йде. Як канал висвітлював Україну
Фото: The Village
Дождь заборонили в Україні

Дождь став 77 забороненим в Україні російським телеканалом.

В Україні заборонили телеканал Дождь, єдине російське ТБ, що не потрапило до чорного списку СБУ у 2015 році.

Опозиційний канал уже потрапив в немилість у себе на батьківщині - в 2014 році Дождь відключили більшість супутникових і кабельних операторів Росії за опитування про блокаду Ленінграда.

Учора Нацрада заявила, що Дождь порушив закони України "Про телебачення і радіомовлення" та "Про інформацію" та дав операторам місяць, щоб виключити телеканал з мереж.

Кремль вже відреагував, назвавши відключення каналу "деструктивною лінією української сторони", а МЗС Росії пообіцяло звернутися в ОБСЄ щодо цього.

Дождь в Україні транслюють близько 90 провайдерів. Доступ до телеканалу є у приблизно 500 тисяч домогосподарств.

Корреспондент.net розібрався в офіційних причинах заборони Дождя і згадав, як телеканал висвітлював події в Україні та сварився з ЛДНР.
 
Що закидають Дождю в Україні


Рішення про виключення Дождя з переліку іноземних програм Нацрада прийняла 12 січня. Офіційний документ буде опублікований 16 січня і з цього моменту в операторів буде місяць на виключення каналу.

На сайті регулятора повідомляється, що 31 грудня Дождь транслював фільми, в яких є "популяризація правоохоронних органів держави-агресора", що порушує закон "Про кінематографію". Йдеться про фільми "Про що говорять чоловіки" і "Швидше, ніж кролики".

Постер "Швидше, ніж кролики"

Крім того, Дождь звинувачується в невизнанні державних кордонів України. Наприклад, в одному з ефірів телеканал показав карту, на якій Крим позначений як частина Росії.

Також висловлювання кореспондента Дождя Володимира Роменського в сюжеті від 12 серпня минулого року розцінюється як невизнання територіальної цілісності української держави.

Нацрада також заявила, що Дождь порушив вимоги законів України "Про телебачення і радіомовлення" та "Про інформацію".

" Дождь транслював російську рекламу на території України, хоча не мав на це права. На підставі подібних порушень Національна рада обмежує трансляцію будь-яких інших російських каналів", - сказали в Нацраді, зазначивши, що відправляли лист з попередженням.

У Нацраді також зазначили, що журналісти Дождя відвідують Крим для висвітлення окремих подій, порушуючи українське законодавство.


 
Відповідь Дождя

Гендиректор телеканалу Наталя Сіндеєвна на це відповіла, що Дождь керується російським законодавством: "Відповідно до статті 65 Конституції Російської Федерації Республіка Крим є суб'єктом РФ".

Також вона заперечує, що отримувала листа від Нацради і каже, що на всій території України мовлення проходило з використанням IP без прямої комерційної реклами.

Нагадаємо, що минулого тижня в українському Чорноморську ветерани АТО увірвалися в офіс місцевого кабельного оператора і змусили його власників припинити мовлення Дождя.

Тоді журналіст каналу Сергій Єрженков назвав цю ситуацію для них болючою.

"Близько 25% наших глядачів - українці. Тимур Олевський (Timur Olevskiy) бігав під кулями на Майдані і в Донецьку. Ситуація з Кримом - ми зайняли однозначну позицію. І тепер, в 2017, ми ловимо відповідь. Це боляче. І це неприємно", - написав він тоді.

Ситуація з Кримом - ми зайняли однозначну позицію

Сьогодні журналісти телеканалу поширюють в соцмережах відеозапис, на якому президент Петро Порошенко закликає дивитися з російських каналів тільки Дождь.



Крим - бунтівний острів

На початку березня 2014 року Дождь публікує відеорепортаж, на якому активіст Майдану розповідає в хронологічному порядку події протестів в центрі Києва. У ролику також є опитування кримчан про Євромайдан.

У підписі під відео на каналі Дождя в YouTube йдеться - "Київський активіст їде на бунтівний острів, щоб врятувати революцію".



Примітно, що в цей період журналісти Дождя з впевненістю говорили, що на території Криму перебувають російські війська.

Крим - чий?

Уже в квітні 2014 року Дождь випустив інфографіку, яка розповідає, кому належав Крим, починаючи з 1200 року до нашої ери.



У випуску новин телеканал Дождь з перших числа березня 2014 року повідомив, що Росія вводить війська в Крим.

  У цьому відео "зелений чоловічок" в Керчі зізнається, що вони росіяни.


Майдан

Події на Майдані Дождь активно висвітлював і в найдрібніших подробицях. На каналі і на сайті показувалися прямі трансляції з центру Києва, як уже говорилося вище, давали думки українських активістів.

Розгін студентів канал назвав бійнею, а загиблих - героями, оскільки їх так називали в Україні.

Неодноразово Дождь проводив паралелі між українським Майданом і "болотою справою".

Кореспондент Дождя Павло Лобков в грудні 2013 року був в Києві. Там він говорив з місцевими жителями, а також з екс-президентом Віктором Ющенком і "просто бізнесменом" Петром Порошенком.

Що стосується думок, то телеканал Дождь будь-які позиції, незалежно від того, як вони характеризують ту чи іншу ситуацію.
 
Наприклад, 12 січня в ефір каналу вийшла передача Круглий стіл про те, чим відрізняються політичні режими Росії та України, як далеко пішла еліта обох країн від радянської і пішла взагалі.
 

Ці питання обговорювали російські політолог, доктор історичних наук, журналіст New York Times і кореспондент УНІАНу в Москві.
 
ЛДНР

26 листопада 2016 року кореспонденти Дождя Сергій Єрженков і Василь Полонський були затримані в Донецьку, де перебували у відрядженні. Їх тримали в ув'язненні в так званому Міністерстві держбезпеки ДНР майже сім годин, після чого вивезли на територію Ростовської області.

За однією з версій, причина затримання в тому, що акредитацію Дождь отримав без відома Олександра Захарченка. Пізніше в ДНР їх звинуватили в дачі неправдивих особистих даних при отриманні акредитації.


Канал стверджує, що давно хотів отримати акредитацію в ДНР і домігся цього 10 листопада. За словами Дождя, помічниця Захарченка Олена Алексєєва обіцяла в своїх листах повне сприяння.

Журналісти змогли відновити деякі кадри свого затримання, які були видалені сепаратистами.



У грудні Дождь випустив репортаж, в якому розповідається, як вбивство Євгена Жиліна пов'язане з економікою ДНР, як проходить переділ власності в невизнаних республіках, які клани воюють між собою, і кого годують "діряві кордони" Донбасу.

ТЕГИ: РоссияУкраинателевидениечерный списокзапреттелеканал Дождь
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію.
powered by lun.ua

Корреспондент.net в соцмережах