RU
 

Око за око. Росія забороняє європейські ЗМІСюжет

Текст: ,  4 лютого 2022, 18:30
0
1124
Око за око. Росія забороняє європейські ЗМІ
ЄС розкритикував Росію через закриття московських офісів Deutsche Welle

Вперше в історії пострадянської Росії країна заборонила великий західний засіб масової інформації. Такою була відповідь Москви на блокування в ЄС прокремлівського телеканалу, який здійснював мовлення без ліцензії.

 
Європейський Союз розкритикував Росію через закриття московських офісів німецького громадського мовника Deutsche Welle. Російська влада вжила заходів у відповідь після того, як німецький регулятор заборонив канал Russia Today (RT) через відсутність ліцензії. Брюссель заявив, що дії Москви є "неприйнятними і їх не можна виправдати". Корреспондент.net розповідає подробиці.
 
 
Погані новини
 
"Це справді погані новини і поганий розвиток подій", - сказав офіційний представник ЄС із зовнішньої політики Петер Стано, маючи на увазі напруженість між Заходом і Росією через Україну.
 
Він додав, що це, "на жаль, ще раз ілюструє їхнє постійне порушення свободи ЗМІ та зневагу до незалежності ЗМІ".
 
Санкції проти DW стали першим випадком заборони великого західного ЗМІ в історії пострадянської Росії. Уряд Німеччини оскаржив ці заходи і закликав до "деескалації".
 
 
З чого почалося
 
Вперше конфлікт спалахнув, коли російському державному телеканалу RT наказали припинити мовлення його німецькомовного каналу у Німеччині.
 
ZAK - регулятор ЗМІ, який вирішує, чи приватні організації можуть здійснювати мовлення по всій Німеччині, - заборонив програми RT DE. Він заявив, що канал не має потрібного дозволу.
 
У заяві ZAK сказано, що RT DE не має "ніяких інших дозволів, які є законними відповідно до європейського законодавства", і йому не було видано ліцензію.
 
Російська телекомпанія заявляє, що працює за дійсною сербською ліцензією відповідно до європейського законодавства. Рішення регулятора вона має намір оскаржити у суді.
 
"Це взагалі нісенітниця. Мовлення не припинимо", - заявила головний редактор медіа-групи Россия сегодня та телеканалу RT Маргарита Сімоньян.
 
Офіційний представник Кремля Дмитро Пєсков назвав рішення німецького регулятора "зазіханням на свободу слова".
 
 
Заходи у відповідь
 
Російське МЗС назвало заборону RT "політичним кроком" і вжило заходів у відповідь проти німецького мовника Deutsche Welle.
 
Представництво DW у Росії буде закрито, акредитацію його співробітникам анульовано, йдеться в повідомленні Міністерства. Також буде відключено супутник Deutsche Welle для мовлення у Росії.
 
Телерадіокомпанія, що належить Німеччині, також може бути класифікована як "іноземний агент", це призведе до додаткового контролю з боку уряду і значного зниження доходів каналу від реклами.
 
Росія заявила, що сформує "список представників державних і громадських структур ФРН", причетних до обмеження RT і "тиску" на канал. Цим особам буде заборонено в'їзд на територію Росії, заявили в МЗС.
 
Москва відкликала посвідчення преси у всіх співробітників Deutsche Welle і закриває офіс організації у Москві. Головний редактор DW Мануела Каспер-Кларидж заявила, що це нерівноцінний захід, адже "журналісти RT можуть продовжувати жити і працювати тут, у Німеччині".
 
Міністр культури Німеччини Клаудія Рот підкреслила, що заборона DW у відповідь є "вкрай неприйнятною" та "взагалі ​​безпідставною". За даними чиновниці, "RT DE зараз здійснює мовлення без ліцензії та не подавала заявки на отримання ліцензії".
 
"Це взагалі інша ситуація, ніж із DW, у якої зараз відкликають ліцензію", - додала вона.
 
DW має ліцензії на мовлення німецькою та англійською мовами з 2005 року, вони дійсні до 2027 і 2025 року відповідно, заявила медіа-компанія.
 
"Тому я наполегливо закликаю російську сторону не використовувати проблеми ліцензування каналу RT для політичної реакції", - сказав Рот і додала, що "у взаємовідносинах необхідні чіткі кроки з деескалації".
 
 
 
Не перша проблема
 
У вересні YouTube закрив два німецьких канали RT відповідно до власної політики дезінформації про COVID-19, це викликало загрози мати відплату з боку Росії.
 
Торік Люксембург відхилив заявку RT на отримання ліцензії на поширення своїх німецькомовних послуг через супутник.
 
Влада країни дійшла висновку, що Люксембург - це не підходяща юрисдикція для рішення на запит, адже німецька служба RT базується у Берліні і значна частина її співробітників перебувають у Німеччині.
 
Потім RT DE отримала сербську ліцензію на кабельне й супутникове мовлення, але її не визнав регулюючий орган ZAK. Канал почав трансляцію програм на своєму сайті і через супутник у середині грудня минулого року.
 
Критики називають Russia Today пропагандистським каналом Кремля, і у Сполучених Штатах його класифікують як "іноземного агента".
 
У Великій Британії влада пригрозила відкликати у RT ліцензію на мовлення, канал також заборонений у Литві і Латвії.
 
Новини від Корреспондент.net у Telegram. Підписуйтесь на наш канал https://t.me/korrespondentnet
СПЕЦТЕМА: Сюжети
ТЕГИ: РоссияСМИтелевидениеГерманиязапрет
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію.
Читати коментарі