Експерти: У березні на українському ТБ зросла кількість матеріалів з ознаками замовності

23 квітня 2012, 15:15
0
17
Експерти: У березні на українському ТБ зросла кількість матеріалів з ознаками замовності
Фото: Фото журнала Корреспондент
У березні на телеканалах зросла кількість матеріалів з ознаками замовності - моніторинг

У березні зросла загальна кількість матеріалів з ознаками замовності (цензури), порівняно з лютим, свідчить моніторинг телевізійних новин, який здійснюється громадською організацією Телекритика.

Як повідомляє MediaSapiens, зазначаючи, що аналізуються теленовини за один тиждень кожного місяця, у даному випадку це - 12-17 березня, протягом звітного тижня було досить багато матеріалів, де у негативному контексті згадується опозиція.

Переважно вони стосувалися тем, пов'язаних з умовами утримання та лікування Юлії Тимошенко; звітом тимчасової слідчої комісії Інни Богословської про газові домовленості Тимошенко; відмовою опозиції від зустрічі з Віктором Януковичем; виключенням із БЮТ Наталії Королевської та ін..

Експерти також дійшли висновку, що відчутно збільшилася кількість порушень стандарту відділення фактів від думок на каналах ICTV та Україна. Ця тенденція простежується не лише у тих матеріалах, які зафіксовані як імовірно замовні, а й в інших матеріалах цих каналів.

У моніторингу також представлений огляд ключових суспільно-політичних тем, поданих каналами з ознаками замовності (цензури). Наприклад, у понеділок, 12 березня, на всіх каналах, крім 5-го, розміщені матеріали із прес-конференції першого заступника голови Адміністрації Президента Ірини Акімової про те, що у бюджеті є гроші на забезпечення "соціальних ініціатив" Януковича, заявлених 7 березня.

Крім того, Телекритика дійшла висновку, що більшість каналів подають це коротким "паркетним" повідомленням із єдиним синхроном Акімової, тобто без будь-якого балансу думок, і без необхідних бекґраундів, тобто критично неповно.

Ще один приклад, який навели експерти, стосується четверга, 15 березня, коли всі канали з порушеннями стандартів балансу думок, повноти інформації та відділення фактів від думок висвітлювали тему невдалих виборів омбудсмена у Верховній Раді. Тут жоден із каналів не наводить вичерпних бекґраундом про особистості обох кандидатів - Євгена Захарова та Валерії Лутковської.

Також, наголошується у моніторингу, в суботу, 17 березня, канали з ознаками замовлення (у першу чергу - порушення стандарту відділення фактів від думок) висвітлювали з'їзд Партії регіонів та злиття з нею партії Сильна Україна. У журналістських текстах - відверті позитивні оцінки і висновки, недостовірні посилання на авторство окремих суб'єктивних думок.

Зросла у березні і загальна кількість замовчаних каналами тем, відповідно до загального зростання кількості таких тем в інформаційній картині кожного дня. Зокрема, збільшилася кількість різних акцій протесту (переважно у регіонах), кількість інформації про падіння добробуту людей або окремих його складових, конфліктів у гуманітарній сфері, інформації про силові дії проти опозиції і проти окремих людей. Однак телеканали про це стали повідомляти менше.

 ***

Об'єктом моніторингу є сюжети суспільно-політичної тематики у вечірніх (головних) випусках новин на Інтері, ICTV, 1+1, СТБ, Новому каналі, Першому національному, 5-му каналі та ТРК Україна. Період проведення моніторингу: 12-17 березня.

ТЕГИ: цензураУкраїнателебаченнязамовні матеріали
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію.
powered by lun.ua
Загрузка...

Корреспондент.net в соцмережах